چرا آتش نشان ها به نشت یاب گاز نیاز دارند

چرا آتش نشان ها به نشت یاب گاز نیاز دارند

چرا آتش نشان ها به نشت یاب گاز نیاز دارند

اگر یک آتش نشان یا عضو تیم واکنش اضطراری هستید ، می دانید که خطرات مربوط به گاز بخشی مشترک از کار است. بخارهای سمی می توانند در هر مرحله از آتش سوزی وجود داشته باشند ، اما تا زمانی که از نشت یاب گاز استفاده نکنید ، مطمئناً نمی دانید که هوای موجود در این منطقه سرد بی خطر است. به همین دلیل ، تعداد زیادی از آتش نشانان تشخیص می دهند دتکتورهای گاز قابل حمل پاسخ ساده ای برای این چالش ها هستند و این ردیاب ها را به یک قسمت اساسی از تجهیزات خود تبدیل کرده اند.

برای خرید نشت یاب گاز به لینک های زیر مراجعه کنید :
مشاهده همه

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا آتش نشانی باید از نشت یاب گاز استفاده کنند

1. ایده آل برای تشخیص گاز

بخش های آتش نشانی به طور فزاینده ای به تماس هایی که ممکن است گازهای نامرئی و مهلک در کمین آنها باشد ، پاسخ می دهند ، بنابراین داشتن تجهیزات مناسب برای تشخیص گاز بیش از هر زمان دیگری مهم است.
بخش های آتش نشانی به بسیاری از تماس های خانگی در مورد هشدارهای مونوکسیدکربن (CO) پاسخ می دهند. ردیاب های گازی نه تنها می توانند وجود CO را تشخیص دهند ، بلکه می توانند به شما در تعیین منبع نشت CO کمک کنند. علاوه بر تشخیص CO ، می توانید از یک نشت یاب گاز برای تماس در خانه در مورد نشت گاز طبیعی یا بوهای مشکوک دیگر استفاده کنید.
اگرچه تماس های CO برای آتش نشانان معمول است ، اما خطرات کم مصرف گاز دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را کنترل کنید. دود آتش ترکیبی پیچیده از سموم است و سیانید هیدروژن (HCN) به عنوان یکی از رایج ترین و خطرناک ترین ها ظاهر شده است. از نظر تاریخی ، HCN پس از آتش سوزی معمولی در خانه نگران کننده نبود. اما از آنجا که مواد مصنوعی جایگزین مواد طبیعی در صنعت ساختمان می شوند ، HCN شیوع بیشتری پیدا کرده است. هنگام گرم شدن ، این مواد HCN را در سطوح غیر قابل تصوری از آتش نشانان دهه های گذشته ساطع می کنند. مانیتورهای چند گازی علاوه بر سایر خطرات رایج گاز ، هنگام حضور HCN به شما هشدار می دهند و به شما می گویند آیا به حفاظت تنفسی نیاز دارید.

2. نشت یاب گاز برای ایمنی تیم ضروری هستند

بسیاری از بخش های آتش نشانی ممکن است فقط یک ردیاب گاز در هر دکل داشته باشند – یا حتی فقط یک مورد برای کل بخش. در حالی که یک مانیتور در هر بخش یا هر دکل از لحاظ نمایی بهتر از مانیتور است ، اما فواید زیادی برای هر آتش نشان که دارای یک نشت یاب گاز است ، دارد.
نشت یاب های گازی ، می توانند هشدارها و قرائت گاز را بین مانیتورها به اشتراک بگذارند. این مانیتورها همچنین می توانند موقعیت مکانی و داده های هشدار را در زمان واقعی به یک کنترل کننده مرکزی ارائه دهند که می تواند صحنه را کنترل کرده و در صورت لزوم کمک بیشتری ارسال کند. ثابت شده است که این ویژگی های اتصال ایمنی و آگاهی خدمه شما از محیط اطراف را بهبود می بخشد.
این برای آتش نشانان شما به چه شکلی است؟ اگر یکی از اعضای تیم شما به سازه ای برود و دستگاه او متوجه افزایش HCN یا هر گاز دیگری شود ، بقیه خدمه شما هشدارها را در مانیتورهای خود مشاهده می کنند و به آنها نشان می دهند که چه مشکلی دارند و شرایط جوی چیست – بنابراین آنها دقیقاً می دانند که چگونه عملیات نجات را آغاز کنند.

3. دوام و قابلیت اطمینان داشته باشد

ردیاب های گاز ، برای سخت ترین محیط های جهان طراحی شده اند. آنها باید در شرایط شدید آزمایش می شوند و با درجه IP68 از نفوذ گرد و غبار و همچنین غوطه وری طولانی مدت در آب بیش از سه فوت محافظت شوند.
آتش نشانی ها درست است که در مورد سرمایه گذاری در تجهیزات احتیاط می کنند و مانیتورهای گاز تفاوتی ندارند. بسیار مهم است که ردیاب های گازی را انتخاب کنید که بتواند مطابق با خواسته شما باشد و آزمایش زمان را انجام دهد.

4. نگهداری ساده

آسان است که به ردیاب های گازی نگاه کرد و آنها را تجهیزات بیشتری برای نگهداری دانست. با این حال ، حقیقت این است که مراقبت از نشت یاب های گاز مدرن با ابزارهای مناسب آسان است. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید تعمیر و نگهداری را ساده یا حتی خودکار کنید تا اعضای تیم شما بدون اتلاف وقت ارزشمند ، تشخیص گاز مورد نیاز را بدست آورند.
سعی کنید در زمان خرید دتکتور گاز به این نکات توجه کنید که دستگاه به راحتی کالیبره شود و شما مجبور نباشید برای انجام این کار به صورت دستی وقت بگذارید . دستگاه باید با توجه به الزامات ایمنی محلی شما کالیبره شود. سوابق هر یک از این فعالیت ها بصورت دیجیتالی ذخیره شود ، بنابراین بتوانید در یک لحظه به سوابق و گواهینامه ها دسترسی پیدا کنید.

5. بودجه پسند

دستگاه های نشت یاب از نظر میزان محافظتی که دارند نسبتاً ارزان هستند. در حالی که هزینه های بالقوه ای را متحمل می شوند ، اما ایمنی چندین آتش نشان در بخش شما را برای چندین سال تضمین می کنند. در حقیقت ، با جلوگیری از فقط یک آسیب در حین کار ، اگر برای خرید نشت یاب گاز بیش از هزینه های خود را پرداخت می کنید و که توجیه بودجه را آسان می کند.

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه