10 دلیل برای خرید رطوبت سنج چوب مخصوص نجاری

10 دلیل برای خرید رطوبت سنج چوب مخصوص نجاری

10 دلیل برای خرید رطوبت سنج چوب مخصوص برای یک نجار

زمانی که با چوب کار می کنید ، خواه در کار مبلمان ، الوارهای ساختمانی ، ام دی اف یا حتی هیزم بفروشید ، رطوبت یک نگرانی دائمی است. به دلایل مختلف ، برای هر متخصص نجاری ، یک رطوبت سنج چوب ابزاری ضروری است.
دلایلی که یک نجار باید همیشه از یک نم سنج برای کار خود استفاده کند چیست؟ ما برای پاسخ به این سوال 10 دلیل برای خرید رطوبت سنج چوب مخصوص نجاری را برای شما جمع آوری کرده ایم.

1- برای بهبود کارایی

قبل از اختراع دستگاه اندازه گیری رطوبت چوب ، نجاران باید به صورت چشمی و تخمینی رطوبت محصولات خود را تعیین می کردند تا از خشک بودن آنها برای استفاده اطمینان حاصل کنند که ببینند به اندازه کافی خشک شده باشد یا از تست خشک شدن توسط اجاق گاز استفاده می کردند که این کار زمان بر و بسیار ناخوشایند بود. هر دو فرآیند زمان بر بود و با بازرسی های معمولا همگی با خطا مواجه میشد و اگر نجار در مورد آماده بودن یا نبودن چوب برای استفاده شک داشت ، باید چند روز دیگر صبر میکرد تا مطمئن شود که چوب آماده استفاده است.
با این وجود ، به لطف ابداع نم سنج ها ، یک نجار می تواند بطور قطعی بفهمد که الوار به اندازه کافی برای استفاده خشک است یا خیر . فقط ظرف چند دقیقه ، اینگونه در وقت و زمان خود صرفه جویی می کند. در واقع ، می توان از یک رطوبت سنج چوب بدون پین برای گرفتن قرائت از تخته های چوبی متعدد با سرعت باورنکردنی استفاده کرد.

2- برای رطوبت های دقیق و قابل اطمینان

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه رطوبت سنج چوب این است که اندازه گیری قابل اطمینان تری از٪ MC چوب را نسبت به بازرسی ساده و غیر مسلح از سطح الوار فراهم می کند. حتی اگر چوبی را لمس می کنید و از خشکی آن اطمینان دارید این چوب هنوز هم می تواند رطوبت را در عمق خود نگه دارد.
این یکی از مزایای رطوبت سنج چوب می باشد که رطوبتی که از چشم انسان پنهان می ماند را به راحتی تشخیص می دهد.

woodwoorker 2

3- برای کنترل کیفیت

متخصصان نجاری ارزش بررسی کار خود را به طور کامل می دانند. یکی از بزرگترین دلایلی که نجاران باتجربه از رطوبت سنج استفاده می کنند اطمینان از مطابقت محصولاتشان با استانداردهای بالای کیفیت خودشان است. بدون یک رطوبت سنج ، هیچ راه مطمئنی برای اطمینان از اینکه چوب های مورد استفاده شما در مقابل رطوبت محیط ایمن مانده اند یا خیر وجود ندارد.

استفاده از دستگاه نم سنج چوب به نجاران این امکان را می دهد تا با اطمینان از درست بودن محتوای رطوبت ، محصولات چوبی خود را با اطمینان جمع کرده و رطوبت آن را از بین ببرند.

4- برای محافظت از اعتبار کاری نجار

فراتر از آسان ساختن کنترل کیفیت محصولات مبتنی بر چوب ، رطوبت سنج به محافظت از اعتبار کاری نجار که از آنها استفاده می کنند ، کمک می کند. با استفاده از رطوبت سنج برای شناسایی رطوبت های مشکل ساز در محصولات خود ، نجاران می توانند از به خطر افتادن اعتبار آنها در مورد مواد ذاتی معیوب جلوگیری کنند. مطمئناً اگر نجار محصول معیوبی به مشتری خود تحویل دهد تمام اعتبار کار او زیر سوال خواهد رفت.

5- برای جلوگیری از شکست های فاجعه بار

چرا یک قطعه چوب درای نقص مورد توجه یک نجار است؟ از آنجا که ، چوب های آسیب دیده از رطوبت بیش از حد خراب شده اند ، در واقع در برخی شرایط خطرناک نیز هستند.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که یک نجار در ساخت میزهای بزرگ چوبی تخصص دارد. با این حال ، این نجار به هر دلیلی از رطوبت سنج چوب استفاده نمی کند و چوب مورد استفاده برای یک میز در نهایت رطوبت زیادی دارد و در هنگام حمل و نقل دچار پوسیدگی می شود. به اندازه کافی واضح نیست ، بلکه فقط به اندازه کافی باعث می شود که الیاف چوب شروع به جدا شدن کنند و آن را به شدت آسیب پذیر کنند. مطمئناً این میز به کف فروش راه پیدا می کند و با اولین باری که کسی مقدار قابل توجهی از وزن را روی آن قرار می دهد ، مانند یک کباب بزرگ ژامبون یا حتی کسی که به میز تکیه داده ، از هم می پاشد.
این یک وضعیت شرم آور است. استفاده از دستگاه رطوبت سنج چوب می تواند به شناسایی مشکلات رطوبت در موادی کمک کند که بعداً ثابت شود مشکلی ایجاد می کند ، به نجاران این امکان را می دهد که بلافاصله مشکل را برطرف کنند ، یا حداقل از استفاده از چوب هایی که در معرض رطوبت قرار دارند خودداری کنند.

woodwoorker 3

6- جلوگیری از کپک زدن

کپک یک محیط مرطوب و خنک را دوست دارد در حالی کوره برای گرم کردن و خشک کردن رطوبت چوب برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند کپک طراحی شده است ، اما پس از یک چرخه خشک کردن کوره طبیعی ، هر تکه چوب در کوره همیشه عاری از رطوبت نیست. بدون دستگاه اندازه گیری رطوبت برای اطمینان از اینکه الوار دارای رطوبت مناسب است و برای ذخیره سازی یا حمل و نقل آماده است ، یک قطعه چوب دارای رطوبت می تواند بدون توجه از کنار آن عبور کند.
با گذشت زمان ، کپک می تواند روی قطعه چوب آسیب دیده یا داخل آن رشد کند و حتی به قطعات چوبی مجاور نیز گسترش یابد و بار کل را خراب کند.

7- برای پس انداز پول

هنگامی که رطوبت در چوب مورد استفاده برای محصولات کارخانه چوب باعث خراب شدن محصول می شود ، نه تنها سازنده هزینه مواد تولید شده به او تحمیل می شود ، بلکه برای وقت و کار خود نیز ضرر می کند.
تست رطوبت چوب قبل از استفاده از آن برای ساخت مبلمان یا سایر محصولات چوبی ، به نجاران اجازه می دهد تا از هدر رفتن مواد و زمان برای ساختن موردی که باید از بین برود ، جلوگیری کنند و در دراز مدت پس انداز مالی می کنند.

8- برای مطمئن کردن خریداران از خرید

برخی از نجاران بجای محافظت از نام خوب خود ، از نم سنج چوب سطح بالا به عنوان راهی برای ایجاد و حفظ نام برندشان برای تجارت خود استفاده می کنند. اینکه بتوانید بگویید چوب شما با جدیدترین ، دقیق ترین و قابل اطمینان ترین رطوبت سنج موجود در بازار آزمایش شده است ، می تواند تا حد زیادی اثبات کند که روند کنترل کیفیت شما درجه یک است و باعث می شود خریداران از خرید خود از تامین کننده مناسب راضی باشند.

9- برای تأیید شرایط سازگاری با چوب

قبل از حمل محصولات مبتنی بر الوار به سایر مناطق کشور ، لازم است اطمینان حاصل کنید که الوار به درستی با شرایط رطوبت آن منطقه سازگار شده است. مثلا ساخت مبلمان برای شمال کشور با مناطق گرم و کویری باید تفاوت داشته باشند و برای هر منطقه باید از چوب مناسب آن منطقه استفاده کنند و درصد رطوبت منطقه را در نظر بگیرند.
وقتی نجاران باید اطمینان حاصل کنند که شرایطی که الوار آنها با آن مطابقت دارد صحیح است ، آنها از رطوبت سنج های گرمایی برای اطمینان از درست و مناسب بودن دما و رطوبت نسبی استفاده می کنند.

10- مستند سازی مراحل

برخی از نم سنج ها می تواند قرائت هایی را که بعداً بازیابی می شوند ذخیره کند ، این ویژگی برای مستند سازی کار ضروری است. برخی از رطوبت سنج ها می توانند قرائت های دیجیتالی را ذخیره کنند تا بعداً فراخوان شوند. با استفاده از این ویژگی مفید ، یک نجار می تواند روند کنترل کیفیت خود را با تمبرهای تاریخ و ساعت ثابت کند تا ثابت کند که نه تنها رطوبت خوانده شده ، بلکه این قرائت ها چه بوده و آیا نشان دهنده یک مشکل بالقوه هستند یا نه.

امیدوارم که یک نجار هرگز مجبور نباشد با شرایطی روبرو شود که چنین مستنداتی لازم باشد. اما ، به قول قدیمی ها ، “پیشگیری بهتر از درمان است” ثبت و ضبط دقیق رطوبت به نجار کمک می کند تا ثابت کند که یک مشکل مربوط به رطوبت ، در نتیجه قرار گرفتن در معرض رطوبت در انتهای کاربر نسبت به رطوبت محبوس شده در چوب در هنگام ساخت اولیه رخ داده است.
بهترین نجاران با اعتبار و معاش حرفه ای خود بر کیفیت محصولات خود متکی هستند و به رطوبت سنج با کیفیت در کار خود نیاز دارند.

Mitra Ahmadi
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه