ردیاب کابل چیست و چگونه کار می کند ؟

ردیاب کابل چیست و چگونه کار می کند ؟

ردیاب کابل چیست ؟

اکثر خانه‌های مدرن دارای سیستم پیچیده‌ای از کابل‌ها، خطوط سنگ زنی و سایر رساناهای الکتریکی لازم برای عملکردهای الکتریکی روزانه هستند. این مدارها می توانند مستعد مشکلات الکتریکی متعددی باشند. ردیاب کابل، ردیابی کابل های برق را بسیار ساده کرد. در یک خانه مدرن، مدارهای متعددی در معرض انواع مختلفی از مشکلات الکتریکی هستند.

سال‌ها پیش، سیم‌کشی به صورت بصری با دنبال کردن سیم فیزیکی از نقطه‌ای به نقطه دیگر برای یافتن عیب ردیابی شد. فناوری مدرن طیف وسیعی از تجهیزات را تولید کرده است که کار برقکار را آسان تر و ایمن تر می کند.

اکنون می توان کابل ها را بدون نیاز به دنبال کردن آنها از طریق دیوارها، کانال ها یا سقف ها ردیابی کرد. ردیاب کابل ممکن است برای تعیین موقعیت خطوط زمین، سیم کشی کنترل، خنثی ها، فیدرها، خطوط انشعاب و بسیاری موارد دیگر استفاده شود.

برای مشاهده و خرید ردیاب کابل به لینک های زیر مراجعه کنید:
مشاهده همه

اجزا ردیاب کابل :

ردیاب مدار از سه بخش فرستنده، گیرنده و پراب تشکیل شده است.

  • فرستنده
    فرستنده به یک سر مدار مانند پریز برق متصل است. سیگنالی را ارسال می کند که در طول سیمی که به آن متصل است حرکت می کند.
  • گیرنده
    گیرنده برای تشخیص سیگنال ارسال شده از طریق مدار الکتریکی استفاده می شود. معمولاً یک واحد دستی است. در انتهای دیگر مدار استفاده می شود. هنگامی که گیرنده به کابل حامل سیگنال نزدیک می شود، با چراغ یا زنگ هشدار تعبیه شده در دستگاه به کاربر هشدار داده می شود.
  • پویشگر
    گیرنده ردیاب مدار حاوی یک پراب است که سه حسگر را در خود جای داده است. یک حسگر میدان الکتریکی انتهای یک رسانا را تعیین می کند. سنسور میدان دیفرانسیل جهت هادی واقع در بالای زمین را تعیین می کند. سنسور القایی جهت هادی را که مدار را از زیر زمین منتقل می کند تعیین می کند. پراب مقداری انرژی الکتریکی را از طریق یک کلید تولید می کند، سپس میزان توان تولید شده توسط سیگنال مدار را تعیین می کند.

ردیاب کابل چیست و چگونه کار می کند ؟

مزایای ردیاب کابل :

  1. کارآمد. ردیاب های سیم به طور ویژه برای قرار دادن سیم ها در مناطق صعب العبور طراحی شده اند. این روزها سیم ها در زیر زمین یا از دیوارها عبور می کنند که ردیابی آنها را سخت تر می کند. با یک ردیاب مناسب، می توانید به راحتی سیم ها را پیدا کنید، چه در یک محیط خانه یا تجاری باشید.
  2. صرفه جویی در زمان. سیم ردیاب همچنین زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می کند که در غیر این صورت برای کشف سیم ها صرف می کنید. این می تواند سیم ها را هم در زیر زمین و هم در دیوارها در عرض چند دقیقه قرار دهد و به شما امکان می دهد هر گونه تعمیر را نسبتاً سریع انجام دهید.
  3. قیمت مناسب. ردیاب های کابل سرمایه گذاری هوشمندانه ای هستند زیرا برای مدت طولانی دوام می آورند. آنها به شما اجازه می دهند تا سال ها سیم ها، کابل های شبکه و مدارهای باز را ردیابی کنید و در هزینه های برق و سایر هزینه های مرتبط صرفه جویی کنید. سیم ردیاب ها گران نیستند، بنابراین در وهله اول نیازی به هزینه گزافی برای تهیه آن نخواهید داشت.

 

ردیاب ولتاژ برق وینتکت مدل WT3010

 

ردیاب های کابل چگونه کار می کنند ؟

گیرنده ردیاب کابل :

گیرنده به یک کاوشگر متصل است. سه حسگر منحصر به فرد در کاوشگر وجود دارد. اولین مورد یک حسگر میدان الکتریکی است که برای تشخیص یک سیم در یک دسته سیم و همچنین برای تعیین محل انتهای یک هادی با انتهای باز استفاده می شود.

سنسور دوم حسگر میدان الکتریکی دیفرانسیل است که برای تعیین مکان و جهت یک هادی انتهای باز که در بالای زمین قرار دارد استفاده می شود.

سنسور سوم یک حسگر القایی است که مکان و جهت هادی حامل جریان را تعیین می کند و شامل یک هادی با انتهای باز است که در زیر زمین قرار دارد.

یکی از سنسورها با کمک یک سوئیچ، خروجی را به صورت انتخابی تامین می کند. سنسور بر اساس جهتی که کاوشگر در آن قرار دارد، بزرگی هر نوع سیگنالی را تعیین می کند. کاربر می تواند محل و جهت هادی را با چرخاندن پروب به سمت جلو و عقب و در حین مشاهده سیگنال دریافتی روی واحد تعیین کند.

فرستنده ردیاب کابل :

فرستنده یک سیگنال منحصر به فرد تولید می کند. این سیگنال منحصر به فرد زمانی توسط گیرنده تشخیص داده می شود که در جهت گیری صحیح بریکرهای در حال شناسایی یا ردیابی سیم ها قرار گیرد.

یک مقدار عددی توسط گیرنده ارائه می شود و با تشخیص سیگنال قوی تر، صدا افزایش می یابد. یک سیگنال دامنه ثابت 32 کیلوهرتز و مدوله شده با زمان توسط فرستنده ارسال می شود که ولتاژی را به مدار مورد ردیابی تزریق می کند.

یک میدان الکترومغناطیسی نیز به مدار القا می شود. قدرت میدان الکترومغناطیسی به طور قابل توجهی به باز یا بسته بودن مدار بستگی دارد.

ردیاب مدار نیاز به تماس فیزیکی با تجهیزات الکتریکی تحت آزمایش را از بین می برد و محیط امن تری را برای پرسنل تعمیر و نگهداری فراهم می کند.

tehrani
ارسال دیدگاه