کنترل دما در دستگاه جوجه کشی تخم مرغ

کنترل دما در دستگاه جوجه کشی تخم مرغ

کنترل دما در دستگاه جوجه کشی تخم مرغ

از دستگاه جوجه کشی اغلب برای رشد و نگهداری میکروبیولوژیک یا کشت سلول استفاده می شود. دستگاه جوجه کشی دما ، رطوبت و سایر شرایط مانند CO2 و سطح اکسیژن را بهینه نگه می دارد. برای اطمینان از بهینه بودن دما ، استفاده از دستگاه های ثبت اطلاعات برای دستگاه های جوجه کشی با عملکرد هشدار ضروری است. به شما این اطمینان را می دهد که از ایمن بودن نمونه های خود مطلع شوید.
ثبت کننده های داده بی سیم ما با دقیق ترین استانداردها کالیبره می شوند تا اطمینان حاصل کنید که می توانید 100٪ به قرائت آنها اعتماد کنید.

برای خرید دیتالاگر دما و مشاهده قیمت دیتالاگر دما به لینک های زیر مراجعه کنید:
مشاهده همه

چرا تخم مرغ ها باید در دمای مشخصی قرار بگیرند؟

تخم مرغ ها باید در دمایی قرار بگیرند که به طور طبیعی در هنگام جوجه کشی توسط مرغ های مادر در آن قرار دارند. حداقل دما نمی تواند کمتر از 99 درجه فارنهایت باشد و حداکثر دما نمی تواند از 103 درجه فارنهایت فراتر رود.
دلیل اینکه دما نمی تواند کمتر از 99 باشد ، این است که جنین موجود در تخمک ها ممکن است به درستی رشد نکرده و هنگام بیرون آمدن از تخم ، اندام های داخلی رشد کافی نداشته باشد. همچنین دمای بیش از حد سرد ممکن است باعث کند شدن تخم ها یا دفع نکردن تخم ها شود.
همانطور که گفته شد ، بیشتر شدن دما از حداکثر دما بسیار مهمتر از پایین رفتن از حداقل دما است. اگر تخم مرغ ها در طی دوره انکوباسیون بیش از حد داغ باشند ، احتمال مرگ آنها در اثر گرم شدن بیش از حد وجود دارد و یا حداقل دارای ناهنجاری هایی هستند که باعث می شود اندکی پس از تولد از بین بروند.

آماده سازی دستگاه جوجه کشی خود برای جوجه کشی

اولین کاری که می خواهید قبل از جوجه کشی تخم مرغ های خود انجام دهید ، بررسی دمای داخل دستگاه جوجه کشی و اطمینان از ثابت نگه داشتن دما است. دستگاه جوجه کشی باید بتواند دما را به طور ثابت حفظ کند زیرا نوسانات زیاد ، به ویژه هنگامی که غالباً اتفاق می افتد ، رشد را محدود می کند و ممکن است باعث ناهنجاری در جنین ها شود ، در نتیجه تعداد بیشتری از آنها جوجه در می آیند.
یک کاسه آب گرم برداشته و یک دماسنج داخل آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که لامپ دماسنج تقریباً 1 اینچ بالاتر از صفحه باشد زیرا در این قسمت تخم مرغ ها قرار می گیرند.
اطمینان حاصل کنید که دستگاه جوجه کشی شما می تواند تا 2 درجه ثابت ترجیحاً بین 100 تا 102 درجه فارنهایت ثابت بماند. اگر دستگاه جوجه کشی شما ثابت نماند ، باید تنظیمات مناسب را انجام دهید. در صورت ثابت نبودن دما ممکن است در لامپ ها ، منبع تغذیه یا تهویه مشکلی وجود داشته باشد.

 

نحوه کنترل دما در دستگاه جوجه کشی

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دستگاه جوجه کشی شما سالم است و هیچ ترکی ندارد. هرگونه ترک یا خرابی باید تعمیر شود یا اگر قادر به انجام این کار نیستید به دستگاه جوجه کشی جدیدی نیاز دارید.
کار دیگری که می خواهید انجام دهید در صورت عدم تناقض در حفظ دما این است که مطمئن شوید پریز برق شما به طور مداوم منبع برق دارد.
بهترین راه برای بالا بردن یا کاهش دما در دستگاه جوجه کشی استفاده از شافت های تهویه در قسمت بالا است. اگر دستگاه جوجه کشی بیش از حد گرم است می توانید شاخه های تهویه را بیشتر باز کنید و اگر خیلی سرد است می توانید شاخه های تهویه را بیشتر ببندید.
روش بعدی که می توانید درجه حرارت را در دستگاه جوجه کشی خود کنترل کنید ، استفاده از لامپ هایی با اندازه و مقاومت مختلف است. دستگاه های جوجه کشی با اندازه های مختلف برای رسیدن به دمای یکسان به لامپ های با اندازه های مختلف نیاز دارند.
قدرت و اندازه لامپ مورد نیاز چیزی است که شما باید برای کشف آن با کتابچه راهنمای دستگاه جوجه کشی خاص خود را مطالعه کنید.

temperature control egg incubator 1
راه خوب دیگر برای کنترل دما این است که مطمئن شوید هوا از داخل جریان دارد. شما می خواهید کمی فن داشته باشید تا دما به طور مساوی در اطراف دستگاه جوجه کشی توزیع شود.
هوای گرم بالا می رود و هوای خنک پایین می آید و این باعث می شود که دما در بالای دستگاه جوجه کشی بالاتر از پایین باشد.
این می تواند برای تخم مرغ ها فاجعه بار باشد. برای مقابله با این استفاده از یک فن کوچک که در داخل دستگاه جوجه کشی قرار دارد استفاده کنید. اگر فن زیاد تنظیم شده باشد ممکن است باعث خنک شدن بیش از حد دستگاه جوجه کشی شوید ، در این صورت باید فن را به عقب برگردانید. این چیزی است که ممکن است مجبور شوید از طریق آزمایش و خطا متوجه شوید.
بهترین کار این است که شما یک دیتالاگر دما و رطوبت برای دستگاه جوجه کشی خود تهیه کنید. این دستگاه در فواصل مختلف دما را ثبت می کند و شما می توانید تشخیص دهید که بهترین دما کدام است.

برای اطلاعات بیشتر برای اینکه دانید دیتالاگر دما و رطوبت چیست توصیه می کنیم به لینک زیر مراجعه کنید.

دیتالاگر دما و رطوبت چیست

 

آیا دستگاه های جوجه کشی به دیتالاگرهای دمای بی سیم نیاز دارند؟

برای جلوگیری از آسیب دیدگی زیاد یا اتلاف وقت ، مهم است که اگر دستگاه جوجه کشی آنطور که باید کار نمی کند ، زنگ هشدار را از طریق پیام کوتاه یا ایمیل دریافت کنید.
هنگامی که دیتالاگرهای دمایی تغییرات را هنگام بروز به شما هشدار می دهند ، شما می توانید دما را به موقع در دستگاه جوجه کشی تنظیم کنید. دیتالاگر ها یک راه حل ترجیحی برای ثبت و ردیابی درجه حرارت در دستگاه های جوجه کشی در صنایع پزشکی ، بهداشتی و آزمایشگاهی است و باید سخت افزار را با بالاترین کیفیت ارائه دهد.

اندازه گیری های تاریخی را ردیابی و ضبط کنید

دیتالاگر دما و رطوبت مخصوص جوجه کشی به شما امکان می دهد اندازه گیری ها را براساس تاریخ ردیابی کنید. این یک برنامه پیچیده و کاربرپسند است که می توانید به صورت رایگان از سایت خود آن برند بارگیری کنید.
داده ها می توانند به عنوان داده های خام قابل دسترسی باشند ، اما همچنین به صورت نمودارهایی گردآوری می شوند که بصورت بصری نوسانات تاریخی را برای بررسی سریع و بی نقص ترسیم می کنند. این گزارشات را می توان برای مدیریت و گزارش نیازهای انطباق در PDF چاپ و صادر کرد.
چندین کاربر به سیستم آنلاین دسترسی پیدا می کنند و دارای قابلیت تنظیم مجوز است که به سطوح مختلف کارکنان اجازه می دهد اطلاعات دقیق مورد نیاز خود را مشاهده کنند.

نحوه شناسایی و رفع نوسانات دما در دستگاه جوجه کشی

بدست آوردن دمای صحیح و پایدار یکی از شرایطی است که در میزان موفقیت جوجه ریزی موثر است. با این حال ، مواردی وجود دارد که این انتظار با واقعیت مطابقت ندارد.
در نتیجه ، می توانید در نهایت با نوسان در دمای دستگاه جوجه کشی خود مواجه شوید ، وضعیتی که می تواند در میزان موفقیت تخمک های اختلال ایجاد کند.
با این وجود هنوز می توان علل این نوسانات دما را شناسایی و برطرف کرد. در این مقاله برخی از دلایل نوسانات احتمالی مضر و چگونگی رفع آنها را به اشتراک می گذاریم. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.

دلایل نوسانات دما در جوجه کشی

1. باز کردن دستگاه جوجه کشی به طور مکرر

یکی از راه هایی که از طریق آن ماشین جوجه کشی گرما را از دست می دهد باز شدن مکرر است. این به این دلیل است که هرچه دستگاه جوجه کشی را بیشتر مرتب باز کنید ، گرما بیشتر می شود. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از این از دست دادن ، تعداد دفعات باز کردن دستگاه جوجه کشی را به حداقل برسانید.
دستگاه جوجه کشی را فقط در مواقعی که کاملاً ضروری است باز کنید.

temperature control egg incubator 2

2. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دلیل دیگری است که باعث می شود دستگاه های جوجه کشی تغییرات شدید دما را تجربه کنند. اگر مشاهده کردید که دستگاه جوجه کشی بیش از حد گرم شده است ، باید بررسی کنید که آیا نور مستقیم خورشید به داخل اتاق یا دستگاه جوجه کشی تابیده است.
برای حل این مشکل ، اطمینان حاصل کنید که موقعیت دستگاه جوجه کشی را تنظیم کنید تا از تابش مستقیم خورشید دور باشد.

 

3. سطح آب را کاهش دهید

وقتی سطح آب در مجرای دستگاه جوجه کشی کاهش یابد ، دستگاه گرم می شود. در چنین شرایطی ، شما باید موارد زیر را انجام دهید: آب را دوباره پر کنید و سپس درب پوشش دستگاه جوجه کشی را برای مدتی باز بگذارید تا دما به حالت عادی کاهش یابد. شما باید حداقل نیم تا یک ساعت به آن وقت بدهید.

4. افزودن آب خیلی سرد یا گرم

دلیل دیگر افزایش بیش از حد یا درجه حرارت بسیار پایین در دستگاه جوجه کشی ، آبی است که برای حفظ رطوبت در آن اضافه می کنید. اگر آب دمایی متفاوت از دمای جوجه کشی داشته باشد ، دما را کم یا زیاد می کند.
اطمینان حاصل کنید که دمای آبی که به دستگاه جوجه کشی اضافه می کنید با دمای موجود در دستگاه جوجه کشی هم سطح باشد.

temperature control egg incubator 3

5. اتصالات پریز برق

دلیل دیگر کاهش دما در دستگاه جوجه کشی اتصالات از برق است. این در خانه ای که دارای بچه یا حیوانات خانگی است معمول است که می تواند دستگاه جوجه کشی را به طور تصادفی از منبع برق خارج کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام شاخه های برق دستگاه های جوجه کشی در معرض کودکان یا حیوانات اهلی نیست.
علاوه بر این ، شما باید بررسی کنید که سوکت روی دیوار در شرایط کار مناسب است یا نه. در صورت معیوب شدن ، برای داشتن منبع تغذیه بدون مشکل و دمای پایدار ، باید آن را تعویض کنید.

temperature control egg incubator 4

نتیجه
دمای مناسب در دستگاه جوجه کشی فاکتور مهمی در کل روند جوجه ریزی و ماتریس است. اما به دلیل تعدادی از عواملی که در بالا بحث کردیم ، ممکن است در نهایت با افت یا افزایش دمای دستگاه جوجه کشی مواجه شوید.
عوامل بسیاری در ایجاد این نوسان نقش دارند و می توان آنها را به موقع شناسایی و اصلاح کرد. اگر از دستورالعمل های ارائه شده در این مقاله پیروی کنید ، می توانید عیب یابی کرده و علت آن را برطرف کرده و به راحتی آنها را برطرف کنید.
با این کار ، در نهایت شانس موفقیت در جوجه ریزی را که می توانید از تلاش خود برای جوجه ریزی ، برداشت کنید ، افزایش می دهید.

 

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه