کاربرد دماسنج دیجیتال صنعتی

کاربرد دماسنج دیجیتال صنعتی

کاربرد دماسنج دیجیتال صنعتی

کاربرد دماسنج دیجیتال صنعتی را در این مقاله برای شما توضیح میدهیم.

انواع دماسنج صنعتی : از دماسنج های دیجیتال صنعتی برای اندازه گیری دما در بسیاری از کاربردهای صنعتی استفاده می شود. آنها به طور کلی دوام بیشتری نسبت به دماسنج های آزمایشگاهی دارند. نحوه کار دماسنج صنعتی به نوع سنسور دما بستگی دارد. گزینه های سنسور شامل سنسور بی متالی ، مایع یا گاز پر شده ، دیجیتالی یا مادون قرمز (IR) است.

ترمومتر صنعتی بسیار پیشرفته تر از دماسنج های معمولی و پزشکی هستند ، اما در مقایسه با آنها ، از عدم دقت اساسی به مراتب بالاتری برخوردارند. دماسنج های پزشکی از دقت بیشتری برخوردار هستند زیرا معمولاً برای دامنه دمایی بسیار کوچک (تقریباً 34-44 درجه سانتی گراد) کالیبره می شوند.

دماسنج دیجیتال برای مصارف صنعتی

اندازه گیری دما در محیط صنعتی امروز طیف گسترده ای از نیازها و برنامه ها را شامل می شود. برای تأمین این نیازهای گسترده ، صنعت کنترل فرآیند تعداد زیادی حسگر و دستگاه برای تولید این تقاضا ایجاد کرده است.

دما برای اکثر مهندسان مکانیک یک متغیر بسیار حیاتی و اندازه گیری شده است. بسیاری از فرایندها باید دارای درجه حرارت کنترل شده یا کنترل شده باشند. این می تواند از پایش ساده دمای آب موتور یا دستگاه بار یا به اندازه پیچیدگی دمای جوش در یک برنامه جوشکاری لیزر باشد.

ممکن است لازم باشد اندازه گیری های دشوارتر مانند دمای گاز دود از یک ایستگاه تولید نیرو یا کوره بلند یا گازهای خروجی موشک کنترل شود. رایج ترین اندازه گیری ، دمای مایعات در فرایندها یا برنامه های پشتیبانی فرآیند ، یا دمای اجسام جامد مانند صفحات فلزی ، یاتاقان ها و شافت ها در یک قطعه ماشین آلات است.

انواع دماسنج صنعتی

انواع دماسنج صنعتی : در بیشتر صنایع از دماسنج های صنعتی برای اطمینان از نظارت و کنترل فرآیندها استفاده می شود. با این حال ، باید در انتخاب دماسنج مناسب برای دقت و کارایی دقت شود. دماسنج های صنعتی انواع مختلفی دارند که امروزه در بازار موجود است.

دماسنج انواع مختلفی دارد ، اما برخی از دماسنج های رایج عبارتند از: دماسنج آزمایشگاهی ، دماسنج طبی ، ترموکوپل ، دماسنج های نوار بی متالی ، پیرومترها و … شما انتخاب گسترده ای خواهید داشت. مهم است که قبل از انتخاب دماسنج ، ماهیت فرآیند صنعتی خود را درک کنید.

شما باید از درجه حرارت عملکرد ، فشارهای عملیاتی و مواد شیمیایی که در فرآیندهای مختلف صنعت دخیل هستند آگاهی داشته باشید. وقتی این دانش را داشته باشید ، انتخاب بهترین دماسنج برای شما راحت تر خواهد بود.

برای خرید دماسنج صنعتی و مشاهده قیمت دماسنج دیجیتال صنعتی به لینک های زیر مراجعه کنید:
مشاهده همه

دماسنج آزمایشگاهی

برای آزمایش دمای اتاق جامدات گرم و مایعات در آزمایشات از ترمومتر آزمایشگاهی استفاده می شود. دما را در محدوده 5 درجه سانتیگراد تا 110 درجه سانتیگراد و در دماهای بالاتر اندازه گیری می کند.

دماسنج دیجیتال

یکی از کاربرد

کاربرد دماسنج دیجیتال صنعتی ، دماسنج های دیجیتال دما را با استفاده از یک مدار الکترونیکی اندازه گیری می کنند. اطلاعاتی که آنها ضبط می کنند به یک ریز تراشه ارسال می شود که آن را پردازش کرده و به صورت عددی بر روی صفحه دیجیتال نمایش می دهد. استفاده از آنها آسان ، سریع ، دقیق و ارزان است. این دماسنج های پیشرفته ای هستند که برای اندازه گیری دمای بدن از دقت بالایی استفاده می شوند.

دماسنج مادون قرمز

دماسنج های مادون قرمز حرارت بدن را به صورت انرژی مادون قرمز دریافت شده توسط یک منبع حرارتی می گیرند. این نوع دماسنج بر این اساس استوار است که قوانینی که در زمینه انتشار رادیواکتیو اجسام حاکم است ، بدون احتیاج به تماس مستقیم با آن ، امکان محاسبه دقیق دمای جسم به صورت تابشی از طیف انتشار آن را فراهم می کند.

برای خرید دماسنج مادون قرمز و مشاهده قیمت دماسنج مادون قرمز به لینک های زیر مراجعه کنید:
مشاهده همه

دماسنج قلمی (مواد غذائی)

دماسنج قلمی یکی از متداول ترین انواع دماسنج است. آنها قرائت دمای فوری مواد غذایی ، مایعات و نمونه های نیمه جامد را ارائه می دهند. این ترمومتر اغلب به یک پراب با نوک تیز مجهز است و آنها را برای نفوذ و غوطه وری ایده آل می کند.
از این ترمومتر قلمی برای استفاده در صنایع مواد غذایی برای آزمایش بهداشت ، فروشگاه های خرده فروشی و آزمایشگاه ها ایده آل هستند.

ترمومتر نفوذی مواد غذایی بنتک مدل GM1311

ترمومتر نفوذی مواد غذایی بنتک مدل GM1311

برای مشاهده و خرید محصول روی عکس کلیک کنید

ترمومتر قلمی مواد غذایی مدل FT 300 ساخت TAIPO تایوان

ترمومتر قلمی مواد غذایی مدل FT 300 ساخت TAIPO تایوان

برای مشاهده و خرید محصول روی عکس کلیک کنید

سنسور ترموکوپل

ترموکوپل سنسوری است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود.

ترموکوپل ها از دو پایه سیم ساخته شده از فلزات مختلف تشکیل شده اند. پایه های سیم از یک انتها به هم جوش داده می شوند و یک اتصال ایجاد می کنند. این محل اتصال جایی است که دما اندازه گیری می شود. هنگامی که محل اتصال تغییر دما را تجربه می کند ، ولتاژ ایجاد می شود. ولتاژ را می توان با استفاده از جداول مرجع ترموکوپل برای محاسبه دما تفسیر کرد.

از ترموکوپل ها در بسیاری از کاربردهای صنعتی ، علمی و نصب شده استفاده می شود. تقریباً در همه بازارهای صنعتی یافت می شود: تولید برق ، نفت / گاز ، دارویی ، بیوتک ، سیمان ، کاغذ و خمیر و غیره. از ترموکوپل ها در وسایل روزمره مانند اجاق ، کوره و توستر نیز استفاده می شود.

برای مشاهده و خرید ترموکوپل ها کلیک کنید.

 

رکورد دما (دیتالاگر دما)

ثبت کننده های داده دما ، امکان اندازه گیری مداوم دما را دارند. پس از فعال شدن ، آنها دما را در فواصل از پیش تعیین شده ضبط کرده و در حافظه ذخیره می کنند. بارگیری داده ها و مشاهده آنها بر روی نمودار معمول است اما برخی از دستگاه ها داده ها را در زمان واقعی نشان می دهند.

اکثر دستگاه ها با هر رایانه ، لپ تاپ یا تبلت سازگار هستند. طراحی آنها به آنها امکان می دهد سطح حرارت را در مناطق بحرانی که باید درجه حرارت ثابت وجود داشته باشد ردیابی کنند.

برای خرید دیتالاگر دما و مشاهده قیمت دیتالاگر دما به لینک های زیر مراجعه کنید:
مشاهده همه

 

دماسنج دیجیتال HVAC

ترمومتر های دیجیتال HVAC معمولاً برای اندازه گیری درجه حرارت خطوط هوا ، آب ، مبرد و مس استفاده می شوند و این اندازه گیری ها برای تعیین منبع خطر احتمالی یا نقص حیاتی است.

دماسنج خودرو

دماسنج موجود در اتومبیل شما در واقع دماسنج نیست. از نظر فنی ، این یک ترمیستور است ، دستگاهی که به جای انبساط یا انقباض مایعی مانند جیوه ، دما را بر اساس تغییر جریان الکتریکی که دما می تواند ایجاد کند اندازه گیری می کند.

دماسنج آنالوگ

دماسنج ابزاری است که دمای سیستم را به روشی کمی اندازه گیری می کند. منظور ما از گفتن کلمه دماسنج آنالوگ ، دماسنج جیوه به دلیل مایع سفید نقره ای “جیوه” در داخل آن است. دماسنج های آنالوگ اغلب یکی از ارزانترین و محبوب ترین انواع دماسنج ها هستند. آنها برای استفاده در خانه یا محیط های غیر تخصصی که به دقت قابل ردیابی نیاز نیستند ایده آل هستند.

دماسنج دو لیزر

از دماسنج های دو لیزر برای نظارت بر محیط استفاده می شود. آنها برای مقایسه همزمان دو محیط ایده آل هستند. این واحدها دارای یک سنسور داخلی هستند که می تواند محیط اطراف را ردیابی کند.

دماسنج دیجیتال صنعتی با پروب

دماسنج پروب دیجیتال یا پروب دما دیجیتال دستگاهی است که برای اندازه گیری دما از مقاومت های حساس در یک پروب از جنس استنلس استیل استفاده می کند. برخلاف دماسنج های سنتی جیوه ای که خواندن تغییر دما به مدتی زمان نیاز دارد ، قرائت در دماسنج پروب دیجیتال بسیار سریعتر است.

دماسنج با دقت بالا

دامنه دماسنج و دقت خواندن آن به اندازه سوراخ ، طول لوله و مایع در دماسنج بستگی دارد. به طور معمول هرچه میزان افزایش خواندن کمتر باشد ، دامنه کمتری نیز خواهد داشت.

به عنوان مثال ، دماسنج جیوه ای با دقت 0.1 درجه سانتیگراد با دامنه 100 درجه سانتیگراد به طور معمول حدود 600 میلی متر طول دارد. این محدودیت ها به این بستگی دارد که سازنده می تواند مقیاس خواندنی بسازد. برای افزایش خوانایی ، برخی از تولیدکنندگان به بدنه های دماسنج غیر گرد منتقل شده اند ، گوشه گرد در قسمت خواندن به عنوان ذره بین عمل می کند ، باعث می شود ستون مایع پهن تر شود و خوانایی آن آسان تر باشد.

دماسنج گرد هنوز استاندارد است و انواع نگهدارنده ها و مهر و موم ها متناسب با آنها وجود دارد. همچنین نگهدارنده های زرهی برای قرار دادن آنها وجود دارد که امکان استفاده از آنها را فراهم می کند ، اما احتمال شکستگی آنها را کاهش می دهد.

 

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه