پیدا کردن نشتی آب و گرفتگی فاضلاب با دوربین بازرسی

پیدا کردن نشتی آب و گرفتگی فاضلاب با دوربین بازرسی

پیدا کردن نشتی آب و گرفتگی فاضلاب با دوربین بازرسی

ویدئوبروسکوپ (دوربین بازرسی) ابزاری ارزشمند است که به شما کمک می کند که اگر مشکلی در سیستم فاضلاب خانه شما مانند گرفتگی لوله ها یا نشتی آب وجود داشته باشد آن را پیدا کنید.
شاید متوجه بوی نامطبوع گاز فاضلاب شده باشید. یا شاید آب شما به سرعت گذشته تخلیه نمی شود. یا بدتر ، توالت فرنگی سرریز کرده. اپس شما ، با یک لوله کش تماس بگیرید و هنگامی که آن لوله کش به خانه شما می آید ، به احتمال زیاد ، او یک بررسی با دوربین بازرسی فاضلاب (ویدئوبروسکوپ) را انجام می دهد.
شاید برای شما مهم است که بدانید ویدئو بروسکوپ چه چیزی را می تواند پیدا کند و چه چیزی را نمی تواند. با این اطلاعات ، شما خواهید فهمید که آیا شرکت لوله کشی که برای پیدا کردن نشتی آب و بازرسی از لوله های خود استخدام کرده اید ، کار را به درستی انجام می دهد یا خیر.

ویدئوبروسکوپ (دوربین بازرسی) چیست؟

ما در مقاله ای دیگر به صورت کامل و جامع توضیح داده ایم که ویدئو بروسکوپ چیست ؟ در اینجا فقط به صورت مختصر به آن اشاره می کنیم.
اول ، بیایید بررسی کنیم که دوربین بازرسی فاضلاب چیست. به طور معمول خطوط فاضلاب در زیر پایه خانه شما نصب می شوند. دال بتونی وجود دارد که حدود 4 یا 5 اینچ ضخامت دارد و سپس حدود 2 فوت یا بیشتر خاک بالای لوله است.
برای بازرسی از لوله ها و یافتن مشکلات احتمالی ، یک سر دوربین فیلمبرداری فاضلاب مخصوص متصل به یک کابل انعطاف پذیر (پراب ویدئوبروسکوپ) به داخل پاکسازی خط اصلی فاضلاب وارد می شود ، یا در بعضی موارد ، پشته دریچه ایجاد می شود و از طریق لوله ها پیچ می خورد. سپس لوله کش بر روی یک مانیتور در سطح زمین تماشا می کند تا ببیند در لوله های شما چه خبر است.

برای خرید دوربین بازرسی و مشاهده قیمت دوربین بازرسی به لینک های زیر مراجعه کنید:
مشاهده همه

آنچه یک ویدئوبروسکوپ نمی تواند انجام دهد :

علی رغم آنچه بسیاری از افراد در صنعت لوله کشی فکر می کنند ، محدودیت هایی برای دوربین بازرسی فاضلاب در داخل خطوط فاضلاب شما وجود دارد. اما یک چیز وجود دارد که دوربین بازرسی فاضلاب کاملاً نمی تواند آن را ببیند.

یافتن محل نشت آب

یک ویدئو بروسکوپ به تنهایی نمی تواند تشخیص دهد که شما نشتی دارید یا نشت یا نشتی را در خطوط فاضلاب خود تعیین کنید. در واقع ، این بسیار مهم است ، چون دوباره تکرار می شود.

اگرچه این به عنوان یک ابزار ثانویه در آزمایش مکان نشت مفید است ، اما برای تعیین اینکه آیا نشتی دارید یا برای یافتن نشتی نمی توان از دوربین بازرسی فاضلاب استفاده کرد.

4 دلیل برای اینکه دوربین بازرسی فاضلاب نمی تواند نشتی آب را پیدا کند

1- نشت عبارت است از خروج آب از لوله از طریق سوراخ ، شکاف یا ترک خوردگی. از آنجا که دوربین درون لوله است ، نمی تواند قسمت بیرونی لوله را ببیند. یعنی نمی تواند ببیند آیا چیزی از لوله خارج می شود یا خیر. این فقط می تواند آنچه در داخل لوله اتفاق می افتد را نشان دهد.
2- لوله کش به مانیتور نگاه می کند که آنچه دوربین “می بیند” را نشان می دهد. بنابراین لوله کش باید آنچه را که می بیند تفسیر یا حدس بزند. او ممکن است فکر کند چیزی را مشاهده می کند که شبیه سوراخ ، شکستگی یا ترک خوردگی در لوله است. اما به خاطر داشته باشید ، این سیستم فاضلاب شماست که ما در مورد آن صحبت می کنیم. پس به لوله کش اعتماد کنید او این موارد را بهتر تشخیص می دهد و اگر بیان می کند که لوله کشی معیوب شده به او اعتماد کنید. تمام آشغال ها در لوله فاضلاب تشخیص اینکه آیا چیزی فقط بر اساس آنچه در مانیتور دیده می شود وجود دارد را دشوار می کند.
3- لوله های فاضلاب معمولاً یکی از دو نوع هستند: چدن یا PVC ، هر دو لوله با جداره ضخیم. بنابراین ممکن است چیزی بسیار شبیه سوراخ یا ترک یا شکستگی باشد. اما از آنجا که دیواره های لوله بسیار ضخیم هستند ، ممکن است چیزی که لوله کش می بیند تمام لوله را پشت سر نگذارد ، بنابراین آب به هیچ وجه نشت نمی کند. نتیجه: هیچ نشتی ندارد.
4- به خصوص با چدن ، اما این می تواند در مورد PVC نیز صادق باشد ، سال ها روی دیواره های لوله تجمع یافته است. کلسیم ، کف صابون ، چربی ، بقایای … شما آن را نامگذاری می کنید ، در دیواره های لوله های فاضلاب شما جمع می شود. بنابراین هرگونه ترک یا سوراخ لوله کشی می تواند به خوبی در محل تجمع باشد و نه لوله واقعی.
ما تخمین می زنیم که حدود 95٪ شرکت های لوله کشی از دوربین بازرسی به عنوان ابزار اصلی خود برای تعیین نشت استفاده می کنند. آنها وارد سیستم لوله کشی می شوند ، فقط با یک دوربین فاضلاب بازرسی را انجام می دهند و سپس به شما می گویند که شما نشتی آب دارید. اما به خاطر داشته باشید ، آنچه ممکن است به نظر می رسد نشت دوربین است ، در واقع نشتی نیست. و بالعکس.
به این تصویر که توسط یک شرکت لوله کشی دیگر گرفته شده و به یک صاحبخانه نشان داده شده نگاه کنید.

ewer line camera inspection 3

این لوله چدنی با تعمیر پی وی سی است. لوله کش به صاحب خانه گفت که فقط بر اساس تصویر دو نشتی آب داشته است. اما وقتی لوله کشی حرفه ای اقدام کرد ، در آنجا نشتی صفر مشاهده کرده.

آنچه یک بازرسی از ویدئوبروسکوپ فاضلاب می تواند انجام دهد

در حالی که یک دوربین بازرسی نمی تواند نشتی را پیدا کند ، شرایط خاصی وجود دارد که دوربین به تنهایی موثر است.

خطوط لوله کشی را پیدا کنید

ویدئوبروسکوپ دارای دستگاه های مکان یابی هستند که سیگنال ارسال می کنند. با استفاده از یک گیرنده سیگنال ویژه در بالای سطح زمین ، لوله کش مکان دوربین را زیر زمین مشخص می کند.

ewer line camera inspection 2

مشکلات زهکشی یا توقف

لوله های فاضلاب با استفاده از نیروی جاذبه کار می کنند. لوله ها به سمت پایین سرازیر می شوند بنابراین وقتی چیزی به داخل لوله می رود – زباله ، آوار ، آب – از طریق سیستم لوله کشی شما جریان می یابد یا تخلیه می شود و در نهایت بسته به شرایط خاص شما در مرکز تصفیه زباله یا مخزن سپتیک شهر قرار می گیرد.
با این حال ، اگر مشکلی باعث عدم کارکرد صحیح سیستم شما شود ، در بیشتر موارد می توان از یک دوربین بازرسی فاضلاب برای تعیین علت ایجاد آن استفاده کرد. غالباً در مواردی مانند این موارد توقف ، انسداد ، ریشه ، گل ، لوله شکسته و غیره مشاهده می شود.

لوله پی وی سی یا چدن

با راه اندازی دوربین بازرسی فاضلاب در داخل لوله ها ، نوع سیستم را می توان تعیین کرد.

اتصالات سیستم فاضلاب

با دوربین بازرسی فاضلاب می توان اتصالات ، سه راهی و سایر انواع اتصال را مشاهده کرد. همچنین می توانیم از آن در اتصالات برای تأمین آب استفاده کرد. لوله کش می تواند ببیند که آب از کجا به یک خط دیگر منتقل می شود و یا از آن می آید.

تعمیرات غیرضروری لوله کشی

بسته به شرایط شما ، بررسی با ویدئوبروسکوپ فاضلاب به تنهایی ممکن است در یافتن مشکلات احتمالی کافی نباشد. و اگر نشتی که آنها به دنبال آن هستند ، گزینه ای مناسب نیست.

مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که اگر یک شرکت لوله کشی آزمایش مکان نشت را با دوربین به عنوان تنها یا ابزار اصلی انجام دهد ، ممکن است که به شما گفته شود نشتی وجود دارد. در این صورت ، هزینه تعمیراتی را که نیاز ندارید باید پرداخت کنید.

 

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه