مبانی تجهیزات توزیع فشار ضعیف (بخش سوم)

مبانی تجهیزات توزیع فشار ضعیف (بخش سوم)

مبانی تجهیزات توزیع فشار ضعیف (بخش سوم) :

مکان هایی که برای استفاده سوئیچ گیرهای فشار ضعیف ایده آل هستند شامل بیمارستان ها ، نیروگاه های پتروشیمی ، فرودگاه ها ، تأسیسات تصفیه آب ، مراکز داده ، تأسیسات مهم دولتی ، امکانات پشتیبانی دفاعی و موسسات مالی و ساختمان های بزرگ اداری می باشند. در کارکردهایی که به روز بودن آنها از اولویت بالایی برخوردار می باشد ، غالباً از منبع برق اضطراری – مانند یک ژنراتور یا یک منبع تغذیه پشتیبان – هنگامی که منبع تغذیه طبیعی در دسترس نیست استفاده می شود. در این سناریوها ، یک سوئیچ انتقال وظیفه انتقال سریع و ایمن کل انرژی الکتریکی مصرفی توسط مدار ، تجهیزات یا سیستم های متصل به خروجی سوئیچ انتقال را در بین منابع برق عادی و اضطراری دارد. سوئیچ های انتقال می توانند بارها را بین منابع طبیعی عادی و اضطراری به دو روش اساسی انتقال دهند: باز یا بسته. یک سوئیچ انتقال باز اتصال آن به یک منبع تغذیه را قبل از برقراری اتصال به منبع دیگر قطع می کند. سوئیچ های تأخیر باز قبل از سوئیچ در یک مکث کوتاه قرار می گیرند تا از رشد جریان الکتریکی بالاتر از حد معمول (که به آن “جریان هجومی” نیز گفته می شود) جلوگیری کنند. سوئیچ های فاز باز این فرآیند را با هوشمندی و دقت بیشتری به صورت خودکار انجام می دهند. در راه حل های انتقال بسته ، سوئیچ انتقال قبل از قطع اتصال آن به منبع قبلی ، به منبع جدید برق متصل می شود. از آنجا که هیچ فاصله ای بین قطع و اتصال وجود ندارد ، بارهای پایین دست در طول فرآیند انتقال قدرت مداوم دریافت می کنند. مکانیسم سوئیچ بخشی از یک سوئیچ انتقال است که از نظر فیزیکی وظیفه حمل جریان الکتریکی نامی و انتقال اتصال از یک منبع برق به منبع دیگر را دارد. فناوری مکانیسم سوئیچینگ ولتاژ پایین در دو نوع اساسی وجود دارد که معمولاً به آنها “نوع کنتاکتور” و “نوع قطع کننده مدار” می گویند. مکانیسم های سوئیچینگ قطع کننده مدار را می توان بیشتر به دو زیر گروه تقسیم کرد: molded case و power case . عملکردهای خاص در نظر گرفته شده برای یک بار مشخص و اهمیت این توابع برای ایمنی یا امنیت نقش مهمی در تعیین نوع انتقال مورد نیاز دارد و بنابراین ، کدام نوع سوئیچ انتقال برای کار مناسب تر است.

راه حل های BUSWAY

اگر زمان یا مکان محدود باشد از راه حل های BUSWAY می توان به جای کابل یا کانال برای توزیع نیروی الکتریکی استفاده کرد، این گزینه کارآمد شامل سه عنصر اصلی می باشد : هادی های مس یا آلومینیوم (معروف به شینه ) که جریان الکتریکی را حمل می کنند. محفظه های فلزی که میلگردها را در خود جای داده است و عایق بندی – از طریق هوا یا طرح های اپوکسی – برای جلوگیری از خطا یا جدا کردن میلگردها. برای نیازهای توزیع برق که احتمالاً مرتباً پیکربندی می شوند یا با گذشت زمان تکامل یافته و گسترش می یابند ، BUSWAY یک راه حل ایده آل است. شاخه های جدید باس به راحتی می توانند در هر زمان و بدون هزینه های عمده زیرساختی یا سایر اختلالات به BUSWAY موجود اضافه شوند. طراحی ماژولار Busway اجازه می دهد تا قطعات به راحتی به یک نسخه موجود اضافه شوند ، که باعث افزایش مقیاس پذیری می شود که در گزینه های کابل / کانال وجود ندارد. این ویژگی های BUSBAR مخصوصاً مناسب برای استفاده در مراکز داده ، بیمارستان ها ، تاسیسات صنعتی و تولیدی و برخی ساختارهای تجاری و مسکونی است. به خصوص BUSWAY فیدر از هر روشی که تصور شود سریع الانتقال تراست و نیز قابل تنظیم می باشد. BUSWAY پلاگین می تواند از یک یا چند شاخه باس (نقاط اتصال برق) در موقعیت های ثابت پشتیبانی کند ، اما فقط در طول های مستقیم در دسترس است. برخی از خانواده های محصول شامل شاخه های BUS هستند که گزینه های بریکر ، سوئیچ فیوز ، کنتاکتور و استارت را برای هر نیاز ارائه می دهند ، همچنین چندین گزینه محافظت از ولتاژ و اندازه گیری را نیز تامین می کنند. Busway برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز در طیف گسترده ای از رتبه بندی های موجود در دسترس است. برای محافظت از تجهیزات الکتریکی حساس ، به دنبال محصولات BUSWAY باشید که دارای رنج جریان بالای خطا هستند. برای اطمینان از ایمنی سیستم ، به دنبال محصولات BUSWAY دارای گواهینامه آزمایشگاه های (UL ) Underwriters  ، انجمن استاندارد کانادا (CSA) یا کمیسیون بین المللی الکترونیک (IEC) باشید. اگرچه BUSWAY برای همه برنامه ها ایده آل نیست ، اما مزایای زیادی دارد که اخیراً محبوبیت آن را افزایش داده است از جمله این مزایا می توان به مواردی مانند ارزان بودن ، نصب آسان ، بسیار جمع و جور ، سازگار ، مقیاس پذیر و حتی پایدار بودن اشاره کرد. یک گزینه مهم تر اینکه ، Busway می تواند تلاش های صدور گواهینامه ENERGY STAR یا رهبری در انرژی و طراحی کارآمد (LEED) را پشتیبانی کند.

 

نتیجه گیری :

امروزه طیف گسترده ای از تجهیزات توزیع نیروی برق ولتاژ پایین برای تأمین نیازهای مختلف خانه های خاص ، ساختمان های تجاری و تأسیسات صنعتی در بازار موجود است. با آشنایی بیشتر با شباهت های اساسی بین پنل بوردها ، سوئیچ بوردها ، سوئیچ گیرهای فشار ضعیف و گزینه های BUSBAR ، مصرف کنندگان می توانند در مورد بسیاری از محصولات و خدمات موجود در دسته های کنترل برق ، توزیع و کیفیت برق جست و جوی بیشتری را انجام دهند. فروشندگان محصولات با کیفیت بالا در مورد افزایش گزینه های محصول نوآور و آگاه هستند ، اما همچنین قادر به ارائه راهنمایی متناسب با چگونگی پاسخگویی به نیازهای خاص مصرف کنندگان هستند.

   

این مقاله در 3 بخش تهیه شده که این بخش ، بخش پایانی آن می باشد که می توانید از طریق لینک های زیر به بخش اول و دوم آن مراجعه بفرمائید.

تعریف مبانی تجهیزات توزیع فشار ضعیف (بخش اول) 

تعریف مبانی تجهیزات توزیع فشار ضعیف (بخش دوم) 

 
Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه