5 نکته برای اندازه گیری فشار با استفاده از مانومتر دیجیتال

فشار سنج بنتک GM520

5 نکته برای اندازه گیری فشار با استفاده از مانومتر دیجیتال

 

مانومتر دیجیتال چیست؟

مانومترهای دیجیتالی دستگاه هایی هستند که قادر به اندازه گیری فشار و تغییرات آن در دو نقطه هستند که بخشی از یک سیستم هستند-به این فشار دیفرانسیل می گویند. فشار دیفرانسیل برای پیش بینی هوا برای هواشناسان از اهمیت زیادی برخوردار است. از این دستگاه ها همچنین برای نظارت بر وسایل برقی با پروپان مانند کوره های کباب پز ، نگهداری و تشخیص خطاها در سیستم های تهویه مطبوع و تشخیص نشت گاز سریع استفاده می شود.

این دستگاه ها مزایای زیادی نسبت به همنوعان سنتی خود دارند – بر خلاف مانومترهای آنالوگ ، مانومترهای دیجیتالی دستگاه های دستی هستند که می توانند برای اندازه گیری فشار در هر مکانی استفاده شوند و سطوح تراز شده را برای نظارت دقیق فشار مأموریت نمی دهند. فشارسنج های دیجیتالی می توانند به آسانی با رایانه ها ارتباط برقرار کنند و به این ترتیب می توان همه مشاهدات را به راحتی ثبت کرد و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

 

فهرست نکات و ترفندهای اندازه گیری دقیق فشار با استفاده از مانومتر دیجیتال

در اینجا چند روش برای اندازه گیری دقیق فشار هوا با کمک مانومتر دیجیتال آمده است:

 

شماره 1) نصب باتری های جدید

نصب و راه اندازی باتری های جدید ، قبل از فشارسنج با استفاده از مانومتر دیجیتال ، اگر به دنبال دریافت خوانش واقعی هستید ، این کار تمرین خوبی است. گاهی اوقات ، حتی دستگاه های جدید با باتری های به ظاهر جدید ، قرائت های نادرست می دهند ، زیرا باتری آنها در حد مطلوب نیست. پس اگر به نظر می آید دستگاه قرائت اشتباه انجام می دهد سعی کنید ابتدا باتری آن را تعویض کنید.

 

شماره 2) صفر کردن دستگاه مانومتر دیجیتالی

دکمه صفر کردن دستگاه (دکمه zero)، صفحه را به حالت اولیه باز می گرداند و تمام قرائت های قبلی را پاک خواهد کرد و شما را قادر می سازد تا همه خطاها و مغایرت های احتمالی را دور نگه دارید. پس قبل از صفرکردن دستگاه ابتدا در نظر داشته باشید تمام داده ها را از قبل ذخیره نموده زیرا بعد از صفر شدن دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت.

 

شماره 3) اندازه گیری فشار استاتیک با مانومتر دیجیتال

همه تکنسین های تهویه مطبوع باید نحوه اندازه گیری و محاسبه صحیح فشار استاتیک را بدانند ، زیرا این یکی از رایج ترین مراحل عیب یابی است که می توانند انجام دهند. کل فرایند نباید بیش از پنج دقیقه طول بکشد. که نسبتاً ساده است ، اما برخی از ابزارهای خاص مورد نیاز و مراحل خاصی وجود دارد که باید برای دقیق ترین اندازه گیری انجام شود. فشار استاتیک را می توان با استفاده از مانومتر دیجیتال اندازه گیری کرد. فشار مثبت بیشتر از فشار اتمسفر به معنی فشار است و فشار منفی تأیید می کند که فشار زیر فشار اتمسفر است. هنگام اندازه گیری فشار استاتیک در شرایطی که جریان نسبتاً یکنواخت و پایدار است مورد نیاز باشد ، ممکن است از لوله های درج استفاده شود.

 

شماره 4) استفاده از ویژگی نور پس زمینه

گاهی اوقات ، در محیط هایی که نور ضعیف است یا کاملاً تاریک است ، که اندازه گیری فشار مورد نیاز است. برای اینکه بتوانید قرائت ها را در چنین شرایطی مشاهده کنید ، برخی از مانومترهای دیجیتال مجهز به ویژگی نور پس زمینه هستند. این ویژگی قبل از خاموش شدن خودکار برای صرفه جویی در باتری ، صفحه را به مدت دو دقیقه روشن می کند. برای استفاده از ویژگی نور پس زمینه ، ابتدا باید مانومتر دیجیتال را خاموش کنید. ابتدا دکمه روشن / خاموش آن باید به طور مداوم برای چند ثانیه نگه داشته شود تا نور پس زمینه روشن شود.

 

شماره 5) استفاده از ویژگی حافظه (DATA HOLD)

در بسیاری از مواقع ، کاربر مانومتر دیجیتال ممکن است نیاز به ضبط چندین قرائت فشار را برای مرور بعدی یا مشاهده الگوی خاصی احساس کند. به عنوان پاسخی برای این مشکل ، برخی از این دستگاه ها با حافظه ای ساخته شده اند که می تواند چندین ضبط فشار را ذخیره کند. روی صفحه نمایش مانومترهای دیجیتالی شاخص هایی وجود دارد که تعداد قرائت فشار ذخیره شده را نمایش می دهد. با وارد کردن حالت حافظه ، قرائت ها ذخیره می شوند.

مارک هایی مانند TES ، TESTO ، KIMO ، TAIPOو LUTRON برخی از بهترین مانومترهای دیجیتال را با مناسب ترین قیمت می فروشند.

 
Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه