7 موردی که قبل از خرید مولتی متر دیجیتال باید به آن توجه کنید

7 موردی که قبل از خرید مولتی متر دیجیتال باید به آن توجه کنید

7 موردی که قبل از خرید مولتی متر دیجیتال باید به آن توجه کنید

بررسی اجمالی مولتی متر دیجیتال

بسیاری از مولتی مترهای دیجیتال برای آزمایش جریان ، ولتاژ ، مقاومت ، ظرفیت و بسیاری از پارامترهای دیگر در بازار و بصورت آنلاین وجود دارد. از مولتی مترهای دیجیتال به طور گسترده ای در آزمایش ، نصب و تعمیر دستگاه های الکتریکی استفاده می شود. با افزایش تصاعدی تقاضا برای این تجهیزات آزمایشگاهی و در نتیجه افزایش انواع مولتی متر دیجیتال ، مکان های بازار آنلاین غرق شده اند ، تعجب آور نیست اگر انتخاب خرید مولتی متر دیجیتال برای شما دشوار باشد.

لیست موارد ضروری که هنگام خرید مولتی متر دیجیتال خود باید به آنها توجه کنید

در اینجا هفت نکته وجود دارد که باید قبل از خرید مولتی متر دیجیتال در نظر بگیرید:

شماره 1:  مشخصات مولتی متر دیجیتال (مشخصات DMM)

عملکرد یک مولتی متر دیجیتال با توجه به مشخصات مولتی متر دیجیتال تعیین می شود. منظور ما از مشخصات DMM ، درک توانایی های مولتی متر از نظر جریان DC ، جریان AC ، ولتاژ DC ، ولتاژ AC و مقاومت آن است.

  •  یک مولتی متر دیجیتال با ولتاژ اصلی بالاتر از آنچه برای کار با دستگاه های الکتریکی مورد نیاز است را انتخاب کنید.
  •  مهم است که از مولتی متر بالاتر از محدوده فعلی که می تواند مقاومت کند ، استفاده نکنید. آمپرهای بالاتر جریان ها می توانند در معرض خطرات شدید قرار بگیرند.
  •  هنگام خرید مولتی متر دیجیتال با سطح بالاتر ، بررسی کنید که آیا مقدار واقعی RMS را که ممکن است در صورت وجود هر یک از اجزای DC نیز در بر داشته باشد ، تأمین می کند.

شماره 2 : دقت مولتی متر دیجیتال (دقت DMM)

اطمینان حاصل کنید که مولتی متر دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید دقیق است. دقت یک DMM به عنوان حداکثر حد مجاز خطا در قرائت مشاهده شده تعریف می شود.

شماره 3 : وضوح مولتی متر دیجیتال (وضوح DMM)

وضوح DMM به عنوان تعداد ارقامی که می توان قدرت سیگنال را اندازه گرفت تعریف می شود. این اندازه گیری تغییر در سیگنال خروجی است ، در نتیجه کمترین نوسانات ایجاد شده در سیگنال ورودی. DMM های با وضوح بالاتر با افزایش زمان افزایش برای مشاهده درست ترین مقدار – پس از تثبیت درست ترین رقم ، همراه هستند.

شماره 4 : امپدانس ورودی

اگر می خواهید الکترونیک حساس تر را اندازه بگیرید ، با انتخاب یک مولتی متر با امپدانس ورودی بالا می توان به اندازه گیری های دقیق دست یافت.

شماره 5 : اندازه گیری فرکانس

برخی از DMM ها قادر به اندازه گیری فرکانس و به نوبه خود نظارت بر ولتاژ و جریان در محدوده فرکانس هستند. اگر دستگاه شما از ولتاژ ثابت AC تغذیه می کند ، اطمینان حاصل کنید که فرکانس صحیح را حفظ می کند.

شماره 6 : ظرفیت انرژی

همیشه دانستن ظرفیت انرژی مداری که روی آن کار می کنید همیشه عاقلانه است. باید حداکثر ولتاژ گذرا را که DMM می تواند تحمل کند بدون هیچ گونه خطر آسیب دانست.

شماره 7 : اندازه گیری دما

اگر مرتباً به نظارت دما نیاز دارید ، یک مولتی متر دیجیتال با عملکرد دمای دیفرانسیل دوگانه تهیه کنید. این قابلیت به شما امکان می دهد همزمان دو دما را اندازه بگیرید.

seven things to consider before buying your digital multimeter 2

بنابراین با در نظر داشتن هفت عامل فوق ، می توانید مولتی متر دیجیتال با بهترین کیفیت و متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. برخی از بهترین مارک مولتی متر دیجیتال بصورت آنلاین ، فلوک ، یونیتی ، گودویل ، مستک ، ویکتور ، لیزرلاینر ، تایپو ، cem و لوترون هستند. این مارک ها مولتی متر مشهوری را در اختیار شما قرار می دهند که قادر به اندازه گیری دقیق است.

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه