چرا نیاز به انجام تست ایمنی برق داریم ؟

چرا نیاز به انجام تست ایمنی برق داریم ؟

چرا نیاز به انجام آزمایش ایمنی برق داریم ؟

برای “ایمن” ساختن یک محصول در مرحله اول نیاز به درک “خطرات” موجود در هر محصول الکتریکی دارید. خطرات احتمالی خاصی به دلیل نحوه تأمین انرژی و نحوه عملکرد آنها در کلیه محصولات الکتریکی وجود دارد. حتی اگر کالایی به منبع انرژی الکتریکی نیاز دارد و از اجزای الکتریکی یا الکترونیکی استفاده می کند، نباید خطر شوک الکتریکی برای کاربر ایجاد کند.

 

چهار خطر اساسی باید به عنوان بخشی از ارزیابی ایمنی محصول ارزیابی شود:

  • شوک الکتریکی
  • آسیب مکانیکی / جسمی
  • ولتاژ پایین / انرژی زیاد
  • آتش

اگرچه الزامات ایمنی اضافی نیز در بیشتر استانداردهای ایمنی گنجانده شده است، این چهار خطرات بنیادی است که کلیه استانداردهای ایمنی بر اساس آن بنا شده است.
شوک الکتریکی و تأثیرات آن می تواند توسط چندین عامل ایجاد و تحت تأثیر قرار گیرد. اثر اولیه نتیجه عبور جریان الکتریکی از بدن انسان است. شدت آسیب به بدن انسان مستقیماً تحت تأثیر متغیرهایی قرار می گیرد مانند: ماهیت ولتاژ الکتریکی (AC در مقابل DC) مسیر عبور از بدن انسان ؛ رسانایی تماس (مرطوب یا خشک) ؛ اندازه و شکل فرد درگیر ، به عنوان مثال ، امپدانس شخص) ، مدت تماس و اندازه منطقه تماس. همه اینها بر شدت جریانی که از بدن فرد عبور می کند تأثیر می گذارد.
اکثر استانداردهای ایمنی با در نظر گرفتن الزاماتی که به محفظه های مناسب محصول دستور می دهد، مسئله شوک را برطرف می کنند: اتصالی که اجازه دسترسی مستقیم کاربر را نمی دهد، موانع دی الکتریک یا عایق خوب، و همچنین جریان نشت بسیار کم. همه پتانسیل های ولتاژ خطرناک تلقی نمی شوند. برخی از آنها به دلیل سطح کمی که در آن کار می کنند، برای تماس با کاربر ایمن در نظر گرفته می شوند. از آنجا که استانداردها در مورد این محدودیت ها بسیار مشخص هستند، تولیدکنندگان باید مراقب باشند محصولات خود را در برابر استاندارد محصول مناسب آزمایش کنند تا از ایمن بودن محصولات اطمینان حاصل کنند.

 

چرا تست ایمنی برق انجام می شود؟

آزمایش محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای ایمنی الکتریکی برای شناسایی خطر احتمالی شوک الکتریکی برای کاربران است. این در بیشتر موارد یک نوع تعهد قانونی است. اگر محل کار شما برای عموم آزاد است ، به عنوان مثال کافه ها، مدارس، سینما، باشگاه ها، کلیساها، دندانپزشکان، پزشکان و غیره به احتمال زیاد باید سالانه مورد بازرسی قرار بگیرید. اگر یک خانه شخصی هستید، حداقل باید هر 10 سال یکبار آزمایش تست ایمنی برق را انجام دهید.

تست برق مهم است !!

ایمنی برق برای دسترسی قانونی به هر کشور مهم در جهان اجباری است. این آزمایش می تواند به جلوگیری از رسیدن محصولات ناامن به بازار، کاهش تعداد کشته ها و جراحات و همچنین فراخوان های محصول پر هزینه و دعاوی احتمالی کمک کند. تولیدکنندگانی که محصولاتشان مورد آزمایش و تأییدیه استانداردهای قابل استفاده ایمنی الکتریکی قرار گرفته است، تعهد خود را نسبت به ایمنی کاربر به خریداران و عموم مردم روشن می کنند. این سوال بسیاری از تولیدکنندگان است که می خواهند بپرسند، مطمئناً پاسخ کلی این است: “زیرا براساس استاندارد ایمنی تنظیم شده است”.
هر دو تولید کننده و طراح باید وظیفه خود را برای محافظت از ایمنی مصرف کننده در برابر ایمنی محصول خاص انجام دهند. تصویب تأیید ایمنی به این معنی نیست که خطری رخ نمی دهد. طراحان باید اطلاعات مربوط به ایمنی را در روزهای معمول مرور کنند، اعلامیه استاندارد جدید و روش آزمون جدید بر اساس آزمایش محصول مرتبط تأثیر می گذارد.

شوک الکتریکی:

شوک الکتریکی در اثر جریان جریان در بدن انسان ایجاد می شود. این نوع شوک الکتریکی تأثیر مستقیمی بر بدن انسان دارد ، شدت آسیب ها به درجه انرژی الکتریکی ، رطوبت و مدت زمان انتقال بستگی دارد. خطرات شوک از نظر شدت متفاوت هستند و از احساس سوزن سوزن شدن تا لرزش کشنده متغیر هستند. شناسایی، اصلاح و از بین بردن خطرات شوک از دلایل اصلی آزمایش ایمنی الکتریکی است.

شوک الکتریکی شامل چهار نوع تست زیر است:

  • تست مقاومت در برابر دی الکتریک / هیپوت: تست مقاومت در برابر ولتاژ بالا بر روی مدار و ترمینال زمین محصول برای اندازه گیری وضعیت فروپاشی آن اعمال می شود.
  • تست مقاومت در برابر انزوا: وضعیت ایزولاسیون الکتریکی محصول را اندازه گیری کنید.
  • تست جریان نشتی: بررسی می کند که آیا جریان نشتی جریان برق AC / DC به ترمینال زمین بیش از حد استاندارد است.
  • زمین محافظ: بررسی کنید که آیا مکانیک فلزات قطعه قابل دسترسی مطمئناً زمین شده است.

در مورد این تست ها به طور مفصل در مطالب زیر بحث خواهد شد.

لپ تاپ خود را در نظر بگیرید. بیشتر اوقات خطری برای شوک ایجاد نمی کند. با این حال ، وقتی آن را به شارژر متصل می کنید و شارژر را به پریز دیواری متصل می کنید، اکنون احتمال خطر شوک دارید. اگر عایق کاری بین شارژر و لپ تاپ شما از کار بیفتد، ولتاژ اصلی وارد شده به شارژر می تواند در سطوح رسانایی که به آنها دسترسی دارید وجود داشته باشد.

 

ما در بازرسی بصری و جسمی همه تجهیزات، بررسی تجهیزات زیر را انجام می دهیم:

– صدمه یا نقص آشکار در لوازم جانبی، اتصالات، دوشاخه ها یا سوکت های خروجی کشش را بررسی کنید. و برای تغییر رنگ که ممکن است نشانگر قرار گرفتن در معرض گرما، مواد شیمیایی یا رطوبت باشد.
توجه: برای تجهیزات قابل حمل ولتاژ پایین و مجموعه های سیم ها که از نوع AS / NZS 3112 (پین تخت) و شاخه های اضافی استفاده می شود ، استفاده از شاخه های شفاف پشت دار یا قالب دار (بدون سیم مجدد) و سوکت های کشش سیم توصیه می شود. دوشاخه ها و پریزهای پشت شفاف ، بازرسی آسان از اثربندی چسب غلاف را تسهیل می کند.
– بررسی کنید که سیم های انعطاف پذیر به طور موثر در تجهیزات، دوشاخه ها و سوکت های اتصال سیم متصل شده باشند.
توجه: این بازرسی ، شامل انعطاف پذیری و کشش در نقاط ورودی و بستن نقاط با استفاده از ترکیب منطقی فشار / کشش و حرکات چرخشی ، ممکن است رشته های شکسته یا اتصالات شل را تشخیص دهد.

آسیب دیدن سیم های انعطاف پذیر را بررسی کنید که:

  • هسته های داخلی سیم های انعطاف پذیر در معرض دید قرار نمی گیرند یا پیچ خورده اند.
  • غلاف های خارجی تا حدی بریده نشده، ساییده نمی شوند، تاب نمی خورند و آسیب نمی بینند که عایق بندی هسته های داخلی قابل مشاهده باشد.
  • هادی های محافظت نشده یا استفاده از نوار عایق بندی باند شاهدی نیست.
    توجه: با دقت عبور سیم برق از طریق دست، اغلب آسیب های داخلی مانند هادی های پیچ خورده یا شکسته شدن هسته را تشخیص می دهد. اتصال فیوزها / پریزهای اتصال به همدیگر به تأیید عدم گسترش پایانه ها کمک می کند.
  • برای دستگاه های خروجی قابل حمل (برد پاور) ، بررسی کنید که هشدار حاکی از حداکثر بار وصل شده به دستگاه سالم و خوانا باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که کنترل های عملیاتی از نظر عملکرد مناسب هستند – از نظر ایمنی ، تراز وسط قرار دارند و به طور مناسب شناسایی شده اند.
  • اطمینان حاصل کنید که روکش ها ، محافظ ها و موارد مشابه از روشی که سازنده یا تأمین کننده در نظر گرفته ایمن نیستند.
  • بررسی کنید که ورودی و خروجی تهویه بدون مانع است.

چگونه تست ایمنی برق را انجام می دهیم؟

IEC 60335 گسترده ترین استاندارد برای آزمایش ایمنی الکتریکی ، به ویژه برای لوازم خانگی است. بسیاری از استانداردهای آزمایش ایمنی در جهان بر اساس آن انجام شده است. آزمایش ایمنی الکتریکی کمک خواهد کرد

  • خطرات احتمالی شوک الکتریکی و خطرات آتش سوزی را پیدا کنید.
  • برق معیوب را شناسایی کنید.
  • عدم وجود زمین یا اتصال را برجسته کنید.
  • همچنین آزمایشات مربوط به سیم کشی و تجهیزات الکتریکی ثابت برای بررسی ایمن بودن آنها انجام می شود.

در زیر تست های اساسی است که ما در طول آزمایش ایمنی الکتریکی انجام می دهیم:

تست ولتاژ بالا (تست HiPot / تست مقاومت در برابر ولتاژ دی الکتریک)

آزمایش ولتاژ بالا که به آن تست HiPot یا تست مقاومت در برابر ولتاژ دی الکتریک نیز گفته می شود ، یک آزمایش غیر مخرب است که کفایت عایق الکتریکی را برای حالت گذرا ولتاژ تعیین می کند. این یک تست ولتاژ بالا است که برای اطمینان از حاشیه ای نبودن عایق برای مدت زمان مشخصی روی همه دستگاه ها اعمال می شود. آزمایش های Hipot برای یافتن عایق های خرد شده یا خرد شده، رشته های سیم سرگردان یا محافظ بافته شده، آلودگی های رسانا یا خورنده در اطراف هادی ها، مشکلات فاصله ترمینال و خطاهای تحمل در کابل ها مفید است. این تضمین می کند هیچ جریانی از یک نقطه به نقطه دیگر جریان ندارد.
آزمون HiPot مخالف آزمون تداوم است. آزمون پیوستگی اطمینان از اطمینان جریان جریان از یک نقطه به نقطه دیگر را بررسی می کند در حالی که Hipot Test بررسی می کند که جریان از یک نقطه به نقطه دیگر جریان ندارد (و ولتاژ را کاملاً بالا می برید تا مطمئن شوید هیچ جریانی جریان نخواهد داشت).
آزمایش کننده های Hipot معمولاً یک طرف منبع را به ایمنی متصل می کنند. طرف دیگر منبع تغذیه به هادی در حال آزمایش متصل است. با اتصال متصل به این صورت ، دو مکان وجود دارد که می توان هادی داده شده را متصل کرد: ولتاژ بالا یا زمین. هنگامی که بیش از دو مخاطب برای آزمایش hipot دارید ، یک تماس را به ولتاژ بالا متصل کرده و تمام مخاطبین دیگر را به زمین متصل می کنید.

آزمایش یک مخاطب به این روش مطمئن می شود که از تمام مخاطبین دیگر جدا شده است. اگر عایق بین این دو کافی باشد ، اعمال اختلاف ولتاژ زیاد بین دو هادی جدا شده توسط مقره منجر به جریان یک جریان بسیار کوچک می شود. اگرچه این جریان كوچك قابل قبول است، اما هیچگونه خرابی عایق هوا و عایق جامد نباید صورت گیرد. بنابراین ، جریان مورد نظر جریانی است که نتیجه تخلیه یا خرابی جزئی است ، نه جریان ناشی از اتصال خازنی.

 

مراحلی که طی آزمایشات HiPot باید دنبال شود:

  • فقط برقکاران حرفه ای می توانند این آزمایش را انجام دهند.
  • قطع کننده ها یا کلیدهای مدار باز برای جدا کردن مدار یا کابل مورد آزمایش قرار گرفته است.
  • تأیید کنید که همه تجهیزات یا کابل هایی که قرار نیست آزمایش شوند از مدار مورد آزمایش جدا شده اند.
  • مرز محدود رویش برای این روش hi-pot در 1000 ولت 5 فوت (1.53 متر) است بنابراین موانع را در اطراف انتهای کابل ها و تجهیزات تحت آزمایش قرار دهید تا از عبور افراد نامحدود از این مرز جلوگیری کند.
  • سرب زمین تستر HIPOT را به یک هادی الکترود زمینی یا زمینی مناسب وصل کنید. سرب ولتاژ بالا را به یکی از هادی های فاز مدار جدا شده وصل کنید.
  • تستر HIPOT را روشن کنید. کنتور را روی 1000 ولت تنظیم کنید یا ولتاژ DC را از قبل تصمیم بگیرید. دکمه “Test” را بر روی متر فشار داده و پس از یک دقیقه خواندن مقاومت را مشاهده کنید. خواندن را به عنوان مرجع ضبط کنید.
  • در پایان آزمایش یک دقیقه ای، تستر HIPOT را از حالت آزمون پتانسیل بالا به حالت اندازه گیری ولتاژ تغییر دهید تا تأیید کنید که هادی فاز مدار و ولتاژ تستر HIPOT اکنون صفر ولت را می خوانند.
  • این روش آزمون را برای همه هادی های فاز مدار که هر فاز را به زمین و هر فاز را برای هر فاز آزمایش می کنند ، تکرار کنید.
  • هنگامی که آزمایش به پایان رسید، تستر HIPOT را از مدارهای تحت آزمایش جدا کرده و تأیید کنید که مدارها برای اتصال مجدد و انرژی مجدد پاک هستند.
  • برای عبور واحد یا کابل تحت تست باید به مدت 1 دقیقه در معرض حداقل فشار ولتاژ قبل از تصمیم گیری بدون هیچ گونه نشانه ای از خرابی باشد. برای تجهیزات با مساحت کمتر از 0.1 مترمربع ، مقاومت عایق نباید از 400 MΩ کمتر باشد. برای تجهیزات با مساحت
  • بیش از 0.1 مترمربع ، مقاومت عایق اندازه گیری شده برابر ماژول نباید از 40 MΩ⋅m2 کمتر باشد.

تست حفاظت از زمین

حفاظت از زمین شامل دو نوع روش آزمایش است:

آزمون تداوم زمین (GC) و تست باند زمین (GB)

هدف از آزمایش حفاظت از زمین، محافظت از کاربران در برابر خطرات الکتریکی در هنگام لمس تجهیزات هنگام ایجاد جریان نامناسب و جاری شدن به زمین است. روش آزمون تداوم زمین ، ورودی 1 آمپر جریان مستقیم به ترمینال برای تأیید مقدار مقاومت بین دو سر کمتر از 1Ω است. تست پیوند زمین برای ورودی 25 آمپر یا 1.5 برابر جریان نامی به ترمینال برق است و مقادیر مقاومت در برابر کمتر از 100mΩ است.
با این آزمایش مشخص می شود که آیا پیوستگی زمین بین منبع تغذیه زمین به تجهیزات و اتصالات زمینی قطعات داخلی و پوشش فلزی تجهیزات به درستی زمین گرفته شده است یا خیر.
منبع تغذیه را در سوئیچ اسپور فیوز شده جدا کرده و فیوز را بردارید. (همیشه پس از اتمام کار اطمینان حاصل کنید که دیگ بخار در 3 آمپر ذوب شده است).
برای قرائت مقاومت ، مولتی متر را در مقیاس اهم تنظیم کنید.
ابتدا سرب سیاه را از مولتی متر به پیچ های نگهدارنده اتصال سوکت ذوب شده و سپس سرب قرمز را از مولتی متر به داخل دیگ بخار قرار دهید.
قرائت مقاومت نباید بیش از 1 اهم باشد و هر زمان که مقاومت مقاومت بیش از 1 اهم ثابت شود ، خطایی وجود دارد و باید قبل از ادامه کار ردیابی و اصلاح شود. تمام سیم های ارت را از نظر تداوم بررسی کرده و بررسی کنید که تمام اتصالات ایمن هستند.
زمین ضعیف نه تنها خطر خرابی تجهیزات را افزایش می دهد. خطرناکه. تاسیسات باید دارای سیستم های الکتریکی کاملاً زمینی باشند بنابراین در صورت برخورد صاعقه ، یا ولتاژ بیش از حد آب و برق ، جریان مطمئنی یک مسیر ایمن به زمین پیدا می کند.
سیستم های زمینی ساده شامل یک الکترود زمینی واحد است که به درون زمین رانده می شود. استفاده از یک الکترود زمینی رایج ترین شکل اتصال به زمین است و در خارج از خانه یا محل کار شما یافت می شود. سیستم های پیچیده زمین از چندین میله زمینی تشکیل شده است. شبکه های متصل به شبکه یا شبکه صفحات زمینی و حلقه های زمینی این سیستم ها معمولاً در پست های تولید برق ، دفاتر مرکزی و سایت های برج سلولی نصب می شوند.
هشدار: تداوم ضعیف زمین یا عدم تداوم زمین وضعیت خطرناکی را ایجاد می کند ، زیرا ممکن است قطعات فلزی که باید زمین شوند زنده شوند و اتصال کوتاه باعث برق گرفتگی شود

تست مقاومت عایق

تست مقاومت عایق یک آزمایش غیر مخرب است و می تواند خوب بودن عایق را تشخیص دهد. در بعضی از مقررات ، ابتدا تست مقاومت عایق را انجام دهید سپس تست را تحمل کنید. در صورت عدم موفقیت تست مقاومت عایق ، معمولاً مقاومت در برابر ولتاژ را نیز از دست می دهد.

تست مقاومت عایق استاندارد به چهار مرحله تقسیم می شود:

  • شارژ
  • زمین
  • تست
  • تخلیه

این ساده ترین تست ها است. پس از ایجاد اتصالات مورد نیاز ، ولتاژ آزمایش را برای مدت یک دقیقه اعمال می کنید. (فاصله یک دقیقه یک عمل صنعتی است که به همه این امکان را می دهد که همزمان خواندن را انجام دهند. به این ترتیب مقایسه قرائت ها از ارزش برخوردار خواهد بود زیرا اگرچه توسط افراد مختلف گرفته شده است ، اما روش های آزمون سازگار هستند.) فاصله ، مقاومت باید افت کند یا نسبتاً ثابت بماند. سیستم های عایق بزرگتر یک کاهش مداوم را نشان می دهند ، در حالی که سیستم های کوچکتر ثابت خواهند ماند زیرا جریان خازنی و جذبی در سیستم های عایق کوچکتر سریعتر به صفر می رسند. بعد از یک دقیقه مقدار مقاومت را بخوانید و ثبت کنید.
تست مقاومت عایق در اندازه گیری مقاومت عایق دستگاه تحت آزمایش، در حالی که فاز و خنثی با هم اتصال کوتاه دارند، سازگار است. مقاومت اندازه گیری شده باید بالاتر از حد مشخص شده از استانداردهای بین المللی باشد. مقاومت اندازه گیری شده نشان دهنده وضعیت عایق بین دو قسمت رسانا است. یک مقاومت بی نهایت نتیجه عالی خواهد بود ، اما هیچ عایقی کامل نیست، بنابراین هرچه خواندن بالاتر باشد، بهتر است. برای انجام آزمایشات مورد نیاز ، به یک تستر مقاومت در برابر عایق یا یک تستر چند منظوره مانند میگر نیاز دارید.

می توانید از آنها به این عنوان استفاده کنید:

  • اندازه گیری کنترل کیفیت در زمان تولید قطعه ای از تجهیزات الکتریکی.
  • در زمان نصب برای کمک به اطمینان از برآورده شدن مشخصات و تأیید اتصال مناسب.
  • یک کار نگهداری پیشگیرانه دوره ای ، و
  • ابزاری برای عیب یابی.
    بدیهی است که داشتن یک آشنایی اولیه با موردی که آزمایش می کنید ، ایده خوبی است. در واقع ، شما باید بدانید که قرار است از چه چیزی عایق بندی شود. وسایلی که در حال آزمایش هستید ، تعیین می کند که چگونه اندازه گیری کنید.

هنگام انجام تست مقاومت در برابر عایق ، باید قوام را حفظ کنید. چرا؟ زیرا عایق الکتریکی رفتار پویایی را در طول آزمون نشان می دهد. خواه دی الکتریک “خوب” باشد یا “بد”. برای ارزیابی تعدادی از نتایج آزمون بر روی همان تجهیزات ، باید آزمایش را به همان روش و تحت هر پارامتر محیطی نسبتاً یکسانی انجام دهید. قرائت اندازه گیری مقاومت شما نیز با گذشت زمان تغییر می کند. این به این دلیل است که مواد عایق الکتریکی ظرفیت نمایش دارند و در طول آزمایش شارژ می شوند. این می تواند برای یک تازه کار تا حدی ناامید کننده باشد. با این حال ، این یک ابزار مفید برای یک تکنسین باتجربه می شود.

تست جریان نشتی

جریان نشتی در حال حاضر از مدار AC یا DC موجود در یک تجهیزات به سمت شاسی یا به زمین منتقل می شود و می تواند از ورودی یا خروجی باشد. اگر تجهیزات به درستی زمین نباشد ، جریان از طریق مسیرهای دیگری مانند بدن انسان جریان می یابد. تفاوت بین تست جریان نشت ، مقاومت در برابر ولتاژ و تست حفاظت از زمین ، روند آزمایش تجهیزات تحت وضعیت کار است. مقررات استاندارد ملی یا مقررات استاندارد منطقه ای هرچه باشد ، استاندارد جریان نشتی بسته به نوع عایق بندی محصولات متفاوت است. “CLASSI، II، III” (که از سیستم IEC گرفته شده است) شرح مختصری در زیر آورده شده است:

کلاس I : نشان دهنده محافظت ضد ضربه از محصول است که نه تنها به عایق بندی اساسی بستگی دارد بلکه شامل روش اتصال زمین نیز می باشد.
کلاس II : نشان می دهد که حفاظت ضد ضربه از محصول نه تنها به عایق اساسی بستگی دارد بلکه احتیاط بیشتری نیز دارد. به عنوان مثال عایق دوبل یا تقویت شده اما بدون احتیاط و بدون اتصال به زمین یا نصب.
کلاس III : نشان می دهد که حفاظت ضد ضربه از محصول بستگی به ولتاژ برق ، ولتاژ کم فشار (SELV) دارد و ولتاژ خطری ایجاد نمی کند.
آزمایش جریان نشتی یا آزمایش جریان نشتی ولتاژ خط ، اثر لمس شخص در تماس با قطعات فلزی یک محصول را شبیه سازی می کند و تشخیص می دهد که آیا جریان نشتی که از بدن شخص عبور می کند ، زیر سطح ایمن باقی مانده است یا خیر. یک فرد معمولاً وقتی جریان 1 مگا آمپر (یا یک هزارم آمپر) از آن می رسد یا از آن عبور می کند ، جریان بدن را درک می کند. جریان بالای آستانه می تواند باعث اسپاسم عضلانی یا شوک کنترل نشده شود. جریان نشت با استفاده از یک ولتاژ ثابت و اندازه گیری ولتاژ در سراسر شنت اندازه گیری می شود که نتیجه جریان نشت است. در طراحی مرجع از مقاومت های مختلف شنت قابل تعویض استفاده می شود که به ترتیب برای اندازه گیری مقاومت عایق روشن می شوند. هنگامی اتصال کوتاه وجود دارد ، مقاومت عایق 0 Ω است و یک جریان کامل (یا حداکثر) می تواند از مقاومت عایق عبور کند. در این مرحله از اندازه گیری داشتن مقدار شنت کوچکتر (با روشن کردن همه سوئیچ ها) اجباری است. در حالت دیگر ، وقتی عایق بالاتر است ، مقدار شنت بالاتر لازم است. جریان نشتی که از طریق شنت یا شنت ها جریان دارد با استفاده از یک مانیتور شنت جریان اندازه گیری می شود

نحوه انتخاب صحیح تجهیزات آزمایش ایمنی

اولین قدم برای انتخاب تجهیزات آزمایش ایمنی ، درک نیاز اصلی شماست ، ممکن است استاندارد ایمنی باشد که محصول شرکت شما باید از آن استفاده کند. این آزمایش برای ارتقا نیاز عملکرد محصول و در نظر گرفتن هزینه و کارایی است.
از آنجا که آزمایش های هیپوت معمولاً برای 100٪ واحدهای یک خط تولید مورد نیاز است و از آنجا که تست های هیپوت دقیق تر هستند ، آزمایش های نشت ولتاژ خط معمولاً به عنوان آزمایشات طراحی یا نوع مشخص می شوند و نه به عنوان آزمایشات خط تولید.

مزایای آزمایش ایمنی برق

وقفه های تجاری:

هر چقدر تأسیسات شما از توان بیشتری استفاده کند ، خطر خرابی بیشتر می شود. خرابی برق بدون نگهداری پیشگیرانه اجتناب ناپذیر است.

خطرات زندگی / ایمنی:

سو عملکرد سیستم توزیع برق اکنون علت اصلی ایجاد ساختار اداری و آتش سوزی صنایع اساسی در آمریکای شمالی است.

هزینه های خدمات:

بدون تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ، سیستم توزیع برق می تواند به طور متوسط 1000 تا 4000 دلار هزینه برق سالانه هدر دهد!

مهار فشار:

80٪ از کل گذراها با راه اندازی و توقف آسانسور ، موتور ، تجهیزات گرمایش و تهویه مطبوع و تجهیزات تولید به صورت داخلی تولید می شوند. گذرا های الکتریکی ، که سنبله های جریان و / یا ولتاژ در یک مدار هستند ، باعث تخریب تجهیزات می شوند که معمولاً با کیفیت تولید کننده و سن تجهیزات اشتباه می شوند.

تجزیه و تحلیل کیفیت برق:

مشکلات کیفیت برق باعث از بین رفتن داده ها و سو عملکرد تجهیزات رایانه ای می شود. ما می توانیم این مشکلات را شناسایی و به شما کمک کنیم.

بیمه / صدور گواهینامه:

شرکت های بیمه سالانه میلیون ها دلار به دلیل قطع برق از دست می دهند. هنگامی که شرکت های بیمه مشتریان خود را از دست می دهند ، مشتریان خود را نیز از دست می دهند. بیشتر و بیشتر شرکت های بیمه مشتریان خود را به مشارکت در نگهداری پیشگیری از برق تشویق می کنند. این پس انداز برای همه است.

مدیریت دارایی:

متوسط عمر سیستم توزیع برق شما فقط 15 سال است که تعمیر و نگهداری پیشگیری از برق وجود ندارد. وقتی از سیستم الکتریکی شما مراقبت می شود ، امید به زندگی آن به طور متوسط 30 سال است.

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه