تشخیص سیم برق داخل دیوار

تشخیص سیم برق داخل دیوار

تشخیص سیم برق داخل دیوار

با استفاده از ابزارها و تکنیک های مناسب مانند ردیاب سیم برق ، می توانید سیم های معیوب را بدون آسیب رساندن به دیوارها ردیابی کنید. اگر لازم است سیم های داخل دیوارهای خود را پیدا کنید ، احتمالاً به دنبال راهی به جز خراب کردن دیوار برای جستجوی آنها می خواهید. بدون استفاده از تجهیزات مناسب فقط در یک تلاش بیهوده برای پیدا کردن سیم ها، دیوار خود را خراب می کنید. در عوض ، راه بهتری وجود دارد: با استفاده از ابزارهای مناسب ، می توانید سیم کشی خود را بدون آسیب رساندن به دیوارها پیدا کرده یا آنها را ردیابی کنید.

ردیابی سیم های برق در دیوارها ممکن است مشکل باشد و این موارد فراتر از جستجوی سیم ها است. برای اینکه بفهمید سیم ها دقیقاً کجا هستند ، به دنبال خروجی ها و وسایلی می گردید که هر سیم به آنها متصل می شود. همچنین متوجه خواهید شد که کدام قطع کننده مدار در کدام قسمت از سیم کشی خانه شما اعمال می شود.

شاید از خود بپرسید که چرا کسی فقط برای فهمیدن مکان سیم ها این همه دردسر را پشت سر می گذارد. دانستن محل سیم های شما می تواند به شما در انجام تعمیرات کمک کند ، برای پروژه های بهینه سازی انرژی منزل برنامه ریزی کنید و حتی خانه شما را ایمن تر کند. با دانستن اینکه کدام پریزها روی کدام مدارها قرار دارند ، می توانید تصمیم بگیرید که کجا لوازم پر مصرف را بدون هدر رفتن برق بیش از حد در سیستم برق خود وصل کنید. زمانی که مشکلی در برق رسانی ایجاد می شود ردیابی سیم کشی به شما کمک می کند بفهمید مشکل دقیقاً کجاست. اگر می خواهید سیم های جدید را به سیستم سینمای خانگی یا سایر وسایل الکترونیکی وصل کنید ، دانستن موقعیت مکانی سیم های فعلی می تواند به کاهش تداخل الکتریکی کمک کند ، که می تواند کیفیت تصویر و صدا را کاهش دهد. اگر قصد دارید پروژه های نوسازی یا تخریب دیوارهای داخلی خود را انجام دهید ، قطعاً باید بدانید که سیم ها کجا هستند. آسیب رساندن به سیم های برق می تواند به خانه شما آسیب برساند و وسایل آسیب جدی ببیند.

در ادامه به شما خواهیم گفت برای ردیابی سیم برق در دیوارها به چه ابزاری نیاز دارید.

برای خرید ردیاب سیم برق و مشاهده قیمت ردیاب سیم برق می توانید به لینک های زیر مراجعه بفرمائید :
مشاهده همه

 

ابزارهای مورد نیاز برای ردیابی سیم کشی برق در دیوارها

شما می توانید از طیف وسیعی از ابزارها برای ردیابی سیم های برق در دیوارهای خود استفاده کنید ، و برخی از ابزارهایی که در حال حاضر دارید نیز ممکن است به شما در پروژه خود کمک کنند. یکی از این ابزارها stud finder است. یک stud finder مغناطیسی میخ های فلزی گل میخ های دیواری را تشخیص می دهد. یک stud finder الکترونیکی یک میدان الکتریکی کوچک تولید می کند ، که وقتی به منطقه متراکم تری از دیوار می رسد – مانند ناحیه بالای گل میخ ، تغییر می کند. مدارهای stud finder این تغییر را تشخیص داده و به شما امکان می دهد با یک نور یا صدا از آن مطلع شوید برخی از stud finder های الکترونیکی همچنین توانایی تشخیص سیم های پشت دیوار را دارند.
اما در حال حاضر استفاده از این دستگا ها کم کم منسوخ می شود و بیشتر مردم ترجیح می دهند از یک اسکنر دیوار و یا ردیاب سیم برق استفاده کنند. اسکنر دیوار یک ابزار عالی است که جهت تشخیص موارد پنهان داخل دیوار از جمله فلز و کابل های دارای جریان و چوب طراحی شده است. این دستگاها گرچه برای دیوار طراحی شده است اما می تواند به صورت موثر موارد فوق را بر روی کف چوبی و یا دیوارهای پوشیده با چوب نیز تشخیص دهد.
تستر ولتاژ هنگامی که سیم های خود را پیدا می کنید مفید هستند – به شما اجازه می دهند سیم ها را آزمایش کنید. نسخه لامپ نئون ، همچنین به عنوان تستر ولتاژ نئون شناخته می شود ، ابزاری ارزان قیمت است که برای تشخیص ولتاژ استفاده می شود. گزینه دیگر فازمتر لرزشی قابل شنیدن است. این موارد به عنوان ژنراتور و پروب یا کیت تن و پروب نیز شناخته می شوند. اگر گره ای در سیم دارید و نمی توانید بفهمید که به کجا می رود ، می توانید از پروب برای کمک به شما در شناسایی اینکه کدام سیم است استفاده کنید.

همچنین می توانید ردیاب مدار و سیم را که به طور خاص با هدف قرار دادن سیم های برق در پشت دیوارها و زیر زمین ساخته شده اند ، خریداری کنید. گرچه این ابزارها گران هستند ، و این مناسب ترین گزینه ها برای افراد حرفه ای و افرادی است که قصد دارند کارهای سیم کشی زیادی انجام دهند.

قرض بگیرید یا بخرید؟

قبل از تصمیم گیری درباره خرید ردیاب سیم برق یا قرض گرفتن ابزاری برای ردیابی سیم کشی برق ، باید میزان استفاده از آنها را بررسی کنید. اگر خانه ای قدیمی دارید که ممکن است طی چند سال آینده با مشکل برق مواجه شود ، ایده خوبی است که این وسایل را بخرید تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. اگر قصد انجام بسیاری از بازسازی را دارید ، خرید ابزار نیز شرط خوبی است. از طرف دیگر ، اگر بعد از اتمام کار با این پروژه پیش بینی نمی کنید که از ابزار استفاده کنید احتمالاً می توانید به جای آن ابزارها را از دوستان قرض بگیرید یا اجاره کنید.

بهترین روش ها برای ردیابی سیم کشی برق

ردیاب سیم برق ،  همه با دستورالعمل هایی ارائه می شوند که به شما امکان می دهد سیم کشی دیوارها را ردیابی کنید. شما نمی توانید بدون داشتن تجهیز مناسب ، به خوبی درک کنید که سیم های شما در کجا قرار دارند. هیچ راهی درست برای این کار وجود ندارد. روشی که انتخاب می کنید به این بستگی دارد که هدف شما از ردیابی سیم ها چیست و چه چیزی برای شما بهتر است.

می توانید دریابید که کدام سیم ها به کدام قطع کننده مدار وصل شده اند و هیچ ابزار خاصی ندارند. اگر هر نوع طرح سیم کشی برق برای ساختمانی که در حال آزمایش آن هستید ، داشته باشید ، این یک روش مناسب برای استفاده است. اگر قبلاً می دانید سیم ها در پشت دیوارها کجا کار می کنند ، آزمایش قطع کننده های مدار به سادگی اتصال سیم ها و سوئیچ ها را تأیید می کند. با یک شریک کار کنید – یکی از شما باید در جعبه قطع کننده بماند تا سوئیچ را برانداز کند ، و دیگری باید ببیند که کدام خروجی ها برق می گیرند.
با خاموش کردن تمام پریز ها شروع کنید و یک لامپ – روشن – را به پریز برق وصل کنید. کلیدها را یکی یکی روشن و خاموش کنید تا زمانی که لامپ روشن شود. سپس ، لامپ را به سایر پریزهای مجاور وصل کنید تا مشخص شود کدام یک از مدارها هستند. سوئیچ های روشن را بچرخانید تا ببینید چراغ ها در کدام مدار روشن هستند. مدارهایی که به وسایل بزرگ مانند خشک کن لباس می روند ، اغلب هیچ خروجی یا وسیله دیگری روی مدار ندارند.

روش دیگر یافتن سیم های برق در پشت دیوارها استفاده از فلزیاب است. اگر می دانید سیم بسیار کمی وجود دارد و اگر اجسام فلزی دیگری مانند میخ در دیوارها نباشد ، این می تواند یک روش کارآمد باشد.

اگر سیم کشی برق را ردیابی می کنید تا بتوانید پریزهای برق یا روشنایی جدیدی به آن اضافه کنید ، یا اگر برای انجام تعمیرات برق آماده می شوید ، به دلایل ایمنی به تستر ولتاژ و سایر ابزارها نیاز خواهید داشت.

نموداری از سیم کشی برق خود را ایجاد کنید

بهتر است نمودار خود را در مورد محل سیم های خود و اتصال آنها به محل های خروجی تهیه کنید. هنگامی که مسیر سیم ها را پیدا کردید ، می توانید آنها را روی کاغذ ترسیم کنید.

نکات ایمنی هنگام ردیابی سیم کشی برق

هر پروژه ای که شامل برق باشد می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل ، بعضی مناطق فقط به برق کاران مجاز اجازه می دهند سیم کشی خانه را تعمیر یا اضافه کنند. قبل از شروع ، با قوانین محلی و همچنین هر کد ساختمانی که برای پروژه شما اعمال می شود مشورت کنید. سیم کشی معیوب می تواند باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی شود ، بنابراین دستورالعمل های مربوط به نامه را دنبال کنید و اگر سوالی دارید با یک متخصص مشورت کنید.

اگر در زمینه روشنایی ، پریزها یا سیم کشی کار می کنید ، ابتدا برق قطع کننده مدار را قطع کنید. اگر هنگام ردیابی نیاز به آزمایش سیم ها دارید ، احتیاط کنید. تمام وسایل خود را با احتیاط کنترل کنید و در صورت نیاز به برش دادن به دیوار یا کف ، برای یافتن یا تعمیر سیم های خود از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید. چکش ها و اره ها را با دقت دستگیر کنید و از قرار گرفتن در معرض سیم ها و سایر موارد بالقوه خطرناک مراقبت کنید. اگر از زنده بودن سیم های پشت آنها مطمئن نیستید ، هرگز به فضاهای دیواری یا کف دست نزنید و هنگام کار روی سیم کشی از ابزارهای غیر رسانا استفاده کنید.

اگر می خواهید از روش روشن و خاموش کردن قطع کننده های مدار استفاده کنید ، به خاطر داشته باشید که هنگام حرکت از یک مکان به مکان دیگر در تاریکی قرار خواهید گرفت. برق را به مناطقی که چراغ به دلایل ایمنی لازم است قطع نکنید. قبل از روشن و خاموش کردن قطع کننده های مدار برق ، وسایل را از برق بکشید تا در اثر تغییر مداوم برق آسیب نبینند.

خاموش

اگر قصد دارید پروژه تخریب یا بازسازی را انجام دهید ، همیشه قبل از شروع به خراب کردن دیوار ، برق را خاموش کنید. در غیر این صورت ، یک برش خیلی عمیق می تواند به سیم زنده برخورد کند. برای اثبات از بین رفتن سیم ها قبل از شروع به برش ، از تستر مدار نئون استفاده کنید.

 

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه