پاورمتر پریزی :مانیتور مصرف برق

اندازه گیری توان مصرفی اقلام الکتریکی مختلف با استفاده از پاورمتر پریزی / مانیتور مصرف برق امکان پذیر است: آیتم مورد آزمایش را وصل کنید تا تست شود- ساده، ایمن و موثر.

فناوری صرفه جویی در انرژی شامل:

  • فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه
  • دستورالعمل هایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه

راه های زیادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه وجود دارد. این کار دشواری نیست – فقط درک چند نکته در مورد نحوه کار اقلام الکتریکی و الکترونیکی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

با ایجاد چند تغییر ساده، می توان صرفه جویی های مفیدی را هم از نظر هزینه و هم از نظر کاهش ردپای کربن در خانه انجام داد.

چند مورد و تغییر در نحوه استفاده از وسایل الکتریکی وجود دارد که می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند – معمولاً برای وسایلی که انرژی زیادی مصرف می کنند.

با این حال بسیاری از آنها بسیار کوچکتر هستند. اما بسیاری از این اقلام در مواقعی که نیازی به آن‌ها نیست، همیشه روی آن‌ها اثر می گذارد و مصرف انرژی در طول یک سال به رقم شگفت‌آوری می‌رسد. همچنین بسیاری از تغییرات کوچک می توانند ایجاد شوند تا تفاوت کلی بسیار بزرگتری ایجاد کنند.

 

مصرف انرژی بالا

یکی از عناصر کلیدی در تلاش برای کاهش مصرف انرژی و ماندن تا حد امکان سبز یا “اکو” این است که به استفاده از هر چیزی که برای تولید گرما استفاده می شود نگاه کنید: بخاری، آبگرمکن، اجاق گاز، کتری، اتو و غیره.

 

اینها اغلب از سطوح توان 1 کیلووات تا 3 کیلووات و گاهی اوقات بیشتر استفاده می کنند.

 

کاهش مدت زمان استفاده از آنها می تواند بیشترین صرفه جویی در انرژی را در خانه ها داشته باشد – حتی کاهش های کوچک می تواند مصرف را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

با این حال، باید گفت که کاهش نباید به قیمت خطرات احتمالی سلامتی انجام شود. سرد کردن بیش از حد خانه می تواند منجر به مشکلات جدی به خصوص برای افراد آسیب پذیر شود. هر گونه صرفه جویی را عاقلانه انجام دهید.

پاورمتر پریزی: مانیتور مصرف برق چیست؟

اندازه گیری توان مصرفی یک دستگاه الکتریکی همیشه آسان نیست. سال ها پیش نیاز به یک قطعه گران قیمت از تجهیزات تست حرفه ای یا استفاده از مولتی متر بود. استفاده از مولتی متر آسان نبود زیرا نیاز به سیم کشی کنتور به مدار داشت و با ولتاژهای شبکه ممکن است همیشه این کار ایمن یا آسان نبود.

امروزه انواع مختلفی از مانیتور / کنتور برق مصرفی وجود دارد، اگرچه آنها به یکی از دو نوع اصلی تقسیم می شوند.

پاورمتر پریزی خود محور:

این پاورمترها را به جای وسیله ای که می خواهید آزمایش کنید به پریز برق اصلی وصل کنید و سپس این وسیله به مانیتور وصل می شود. به این ترتیب، این نوع مانیتور مصرف برق یا پاورمتر پریزی بین منبع تغذیه اصلی و دستگاه مورد نظارت قرار می گیرد. این یک راه ایمن و آسان برای اتصال کنتور برق در مدار است.

این مانیتورهای مصرف انرژی، قرائت‌های اولیه ولتاژ و جریان را می‌گیرند و می‌توانند آن‌ها را به مقادیر مفیدی برای نظارت تبدیل کنند.

 

مانیتورهای مختلف قادر به ارائه اندازه گیری های مختلف خواهند بود. اغلب آنها ولتاژ، جریان، توان بر حسب کیلووات ساعت را به طور مداوم قرائت می کنند و حتی ممکن است ضریب توان و موارد مشابه را نیز ارائه دهند.

علاوه بر خوانش مستقیم، این مانیتورهای انرژی قادر به محاسبه هزینه لوازم مختلف نیز هستند. این امکان وجود دارد که به طور معمول یک یا دو نرخ هزینه را وارد کنید، به عنوان مثال. نرخ استاندارد و نرخ خارج از پیک، و سپس می توان از آن برای محاسبه هزینه راه اندازی دستگاه در یک دوره زمانی معین استفاده کرد.

مانیتور مصرف برق مبتنی بر تلفن هوشمند:

اگرچه مانیتورهای مصرف برق به تنهایی بسیار مفید و مقرون به صرفه هستند، برخی از افراد ممکن است سیستم پیشرفته تری را بخواهند. می توان سیستم هایی را به دست آورد که از چندین نمایشگر انرژی استفاده می کنند که از یک تلفن هوشمند برای نمایش اطلاعات با استفاده از یک برنامه بهره می برند. آنها همچنین ممکن است تعدادی سنسور داشته باشند که می توانند وسایل مختلف را نظارت کنند.

با استفاده از یک مانیتور جامع مصرف برق مانند این، می توان دید دقیق تری از تعدادی از نقاط استفاده در اطراف خانه به دست آورد. این نوع سیستم را می توان به عنوان مانیتور انرژی خانه هوشمند توصیف کرد.

این سیستم های پیشرفته تر ممکن است از گیره روی مانیتورهایی استفاده کنند که به یک واحد مرکزی متصل می شوند و سپس داده ها را به تلفن هوشمند ارسال می کنند. گیره روی حسگرها فقط برای آیتم خاصی که تحت نظارت است به دور سیم برق می بندد و آنها می توانند جریان و در نتیجه توان مصرفی را حس کنند.

با هر نوع مانیتور پریزی یا مانیتور مصرف برق، درک میزان مصرف برق و در نتیجه بهینه سازی مصرف ممکن است. بدون این نوع اطلاعات، تنها می توان حدس زد که چه کاری بهتر است انجام شود.

نحوه خرید بهترین مانیتور مصرف برق / پاور متر پریزی

هنگام خرید مانیتور مصرف برق / پاورمتر پریزی باید چندین نکته را در نظر بگیرید.

خودمحور یا برنامه محور چند نقطه ای:

یکی از اولین تصمیماتی که باید گرفته شود این است که تا چه حد می خواهید با نظارت بر مصرف برق پیش بروید.

برای بسیاری از افراد، پاورمتر پریزی خودمحور کاملاً کافی خواهد بود. می‌توان از آن برای اندازه‌گیری مصرف برق آیتم‌های مختلف استفاده کرد و سپس می‌توان مصرف آنها را قبل از رفتن به مورد بعدی بهینه کرد. برای این نوع استفاده، پاورمتر پریزی خودمحور کاملاً رضایت بخش است.

برای افراد دیگر، نظارت بر بسیاری از نقاط دیگر به صورت مستمر ضروری خواهد بود. برای این نوع استفاده، مانیتور انرژی خانه هوشمند ممکن است مناسب تر باشد.

اطمینان از نوع کانکتور صحیح:

از آنجایی که پاورمترهای پریزی را می توان در بسیاری از کشورهای جهان استفاده کرد، جایی که می توان از انواع مختلفی از کانکتورهای اصلی استفاده کرد، لازم است اطمینان حاصل شود که یک مانیتور با نوع کانکتور مناسب خریداری شده است.

اگر آنها از یک فروشگاه محلی برای استفاده محلی خریداری می شوند، نباید مشکلی وجود داشته باشد، اما اگر احتمال استفاده از نوع اتصال دهنده دیگری وجود دارد، بهتر است بررسی کنید.

اندازه گیری ها و اطلاعات نمایش داده شده:

مانیتورهای مصرف برق از همه نوع می توانند پارامترهای مختلفی را اندازه گیری و نمایش دهند. بررسی کنید که هر مانیتور خاصی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. یک متر یا مانیتور معمولی ممکن است بتواند اطلاعاتی در مورد پارامترهایی مانند: توان (W)، انرژی (کیلووات ساعت)، جریان (A)، ولتاژ (V)، ضریب توان، هزینه، حداکثر توان، حداقل توان و غیره ارائه دهد. مطمئن شوید آنچه مورد نیاز شماست را فراهم می کند.

دقت:

بسیاری از این کنتورها و مانیتورها ابزار ضروری داخلی هستند و دقت کاملی ندارند. ارقام برای برخی از این پاورمترهای پریزی و مانیتورهای مصرف برق ادعا می‌کنند که سطح دقت ± 2٪ است، اگرچه این ممکن است کمی خوش‌بینانه باشد. بهتر است ارقام داده شده را به عنوان راهنمای خوب در نظر بگیرید.

حداکثر کارکرد:

هم پاورمترهای پریزی و هم مانیتورهای مصرف برق که از گیره سنسورهای سیم استفاده می کنند حداکثر جریان یا توانی را خواهند داشت که می توانند تحمل کنند. به طور معمول این ممکن است حدود 15 آمپر یا 3.5 کیلو وات باشد. در بیشتر موارد داخلی بعید است که از این مقدار فراتر رود، اما در صورت نیاز به نظارت بر دستگاه های با جریان بسیار بالا، رتبه بندی ها را مطابق با الزامات بررسی کنید.

قابلیت اطمینان:

همیشه بهترین کار این است که بررسی های مربوط به نمایشگر خاص مورد نظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نه تنها قابل اعتماد است، بلکه به شیوه ای معقول کار می کند – استفاده از آن آسان است.

هزینه:

هزینه مانیتور می تواند یک عامل اصلی تصمیم گیری باشد. اگر عامل تعیین کننده، صرفه جویی کلی در هزینه باشد، هر چه هزینه کمتر باشد بهتر است. در این مورد یک مانیتور انرژی به تنهایی ممکن است بهتر باشد زیرا می‌توان اقلام الکتریکی منفرد را کنترل کرد و استفاده از آنها را می‌توان قبل از رفتن به بعدی بهینه کرد. این می تواند در هزینه انرژی صرفه جویی کند و در عین حال مصرف انرژی را به حداقل برساند.

با استفاده از یک پاورمتر پریزی یا مانیتور مصرف انرژی، می توان ایده بسیار بهتری از انرژی مصرف شده به دست آورد. به این ترتیب می توان هر مصرف انرژی را بسیار بهتر مدیریت کرد، یعنی از منظر مشاهده اندازه گیری های واقعی مصرف، به جای حدس زدن آنچه ممکن است باشد.

اینستروسنتر ارائه دهنده ی انواع پاورمترها از جمله پاورمتر پریزی می باشد برای مشاهده و خرید این پاورمترها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://instrucenter.com/product-category/portable-test-equipment/electronical-test-equipments/power-analayzer-watt-meter/

بهاره قاسمی نیا
ارسال دیدگاه