دفترچه راهنمای دستگاه سنجش دی اکسید کربن مدل GM8802

دفترچه راهنمای GM8802

 

مقدمه:

تستر دی اکسید کربن برای تشخیص پیوسته آنلاین و هشدار نور صوتی تمرکز دی اکسید کربن در محیط های مختلف صنعتی و محیط های ویژه اعمال می شود که به عنوان هشدار اولیه برای ایمنی عملیات در سایت خطرناک عمل می کند. با استفاده از فناوری‌های حسگر الکتروشیمیایی و میکروکنترلر وارداتی، دستگاه دارای سیگنال پایدار است. دقت بالا و تکرارپذیری خوب و سایر محاسن، و حالت اتصال ضد انفجار آن در مکان‌های خطرناک مختلف اعمال می‌شود. این می تواند نظارت 24 ساعته مستمر در زمان واقعی غلظت دی اکسید کربن داخل ساختمان را فراهم کند. نمایش داده های تاریخ، زمان تشخیص، دما و رطوبت در محل تشخیص به صورت خودکار. این ابزار با آلارم های کنترلی مختلف، PLC، DCS و سایر سیستم های کنترل سازگار است که می تواند زنگ سایت، نظارت از راه دور و عملکرد زنگ را به طور همزمان متوجه شود.

کاربردهای محصول

  1. پشتیبانی از تشخیص گاز دی اکسید کربن
  2. اندازه گیری دما و رطوبت محیط
  3. حداکثر مقدار، حداقل مقدار و نگهداری داده ها
  4. تنظیم تاریخ و زمان
  5.  تنظیم آلارم نوری صوتی
  6.  صفحه نمایش با نور پس زمینه LCD
  1. کلید تغییر واحد دما
  2. وضعیت باتری و نشانگر شارژ/دشارژ
  3. نمایش کد اشتباه

 

 دستورالعمل های ایمنی

شناخت و درک رابطه بین غلظت دی اکسید کربن و واکنش فیزیولوژیکی انسان:

◄350-450ppm: مانند محیط عمومی در فضای باز

◄350-1000ppm: هوای تازه و نفس صاف

◄1000-2000ppm: هوای کدر، احساس خواب آلودگی

◄ 2000-5000ppm سردرد، خواب آلودگی، کسل کننده، ضربان قلب تندتر و حالت تهوع خفیف و ناتوانی در تمرکز

◄ بیش از 5000ppm: هیپوکسی شدید، آسیب دائمی مغز، کما و حتی مرگ

 صفحه نمایش LCD (همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است)

 دستورالعمل های عملیاتی

– راه اندازی و خاموش شدن:

کلید روشن/خاموش را فشار دهید تا روشن شود و برای خاموش کردن آن کلید روشن/خاموش را طولانی فشار دهید.

– خواندن غلظت دی اکسید کربن:

پس از راه اندازی، نشانگر «–» در وسط صفحه ظاهر می شود تا زمانی که حسگر دی اکسید کربن شروع به سیگنال دهی کند، که حدود (90-120) ثانیه طول می کشد.

غلظت دی اکسید کربن اندازه گیری شده خواهد بود

توسط شش شکلک بر روی صفحه نمایش LCD نمایش داده می شود:

≤ 450ppm

> 450 900ppm ≥ ppm

> 900ppm  1200ppm ≥

>1200ppm 1800 ≥ ppm

> 1800ppm 2500 ≥ ppm

> 2500ppm

توجه داشته باشید محدوده این واحد (0-9999) ppm است. هنگامی که مقدار از حداکثر محدوده فراتر رفت، نشانگر “OL.” ظاهر خواهد شد.

علاوه بر شکلک های زنده و بصری، چهار نشانه وضعیت دیگر نیز وجود دارد.

Poor(ضعیف): زمانی که ≥1200ppm باشد ضعیف است

NORMAL: وقتی 800ppm1200<it<ppm

Good(خوب): وقتی 100ppm800<it<ppm

FULL: وقتی غلظت <100 است.

 نگهداری داده ها، حداکثر مقدار و حداقل مقدار

با فشار دادن کلید نگهداری داده/حداکثر مقدار/مقدار حداقل، صفحه نمایش علامت HOLD را نشان می دهد، برای قفل کردن غلظت دی اکسید کربن، دما و رطوبت هوا و غیره دوباره کلید را فشار دهید، صفحه نمایش علامت  MAXرا نمایش می دهد، که حداکثر مقدار خوانش است، دوباره آن را فشار دهید، صفحه نمایش علامت MIN را نشان می دهد، که حداقل مقدار خوانده شده است دوباره آن را فشار دهید، صفحه مقدار فعلی را نشان می دهد. هنگامی که کلید نگهداری داده/حداکثر مقدار/کمترین مقدار فشار داده می شود، دستگاه به طور مکرر مقدار فعلی قفل شده، حداکثر مقدار، حداقل مقدار و مقدار فعلی را نمایش می دهد.

تنظیم زمان و تاریخ

برای وارد شدن به حالت ساعت کلید ساعت را طولانی فشار دهید و ساعت چشمک می‌زند. برای افزایش یا کاهش رقم، + یا- را فشار دهید. سپس کلید ساعت را فشار دهید، دقیقه چشمک خواهد زد. به این ترتیب، کلید ساعت را مکررا فشار دهید تا به ترتیب H-M-Y-M-D-YMD تنظیم شود وقتی Y.M.D چشمک می زند، + یا – را فشار دهید تا بین Y.M.D و M.D.Y جابجا شوید تا فرمت نمایش تاریخ مورد نیاز سال-ماه-روز یا ماه-روز-سال را انتخاب کنید. کلید ساعت را به مدت طولانی فشار دهید تا پس از تکمیل تنظیمات از حالت ساعت خارج شوید.

تنظیم هشدار نوری صوتی

دکمه زنگ هشدار ( (Alarmرا فشار دهید و نشانگر بلندگو بیانگر شروع زنگ هشدار است. اگر مقدار غلظت دی اکسید کربن نمایش داده شده از 1200ppm بیشتر شود، زنگ به طور متناوب بوق می زند (اگر مقدار بیش از 2500 ppm باشد، زنگ مداومً بوق می زند) و نور پس زمینه قرمز روشن خواهد شد تا زمانی که مقدار غلظت دی اکسید کربن نرمال شود. دوباره زنگ هشدار را فشار دهید تا لغو شود. زنگ هشدار به صورت پیش فرض روشن است.

نور پس زمینه

هنگام راه اندازی، دکمه نور پس زمینه را فشار دهید، نور پس زمینه روشن خواهد شد. دوباره فشار دهید و نور پس زمینه خاموش می شود.

انتخاب واحد دما

هنگامی که کلید سوئیچ واحد دما به مدت کوتاهی فشار داده شود، واحد دما بین درجه سانتیگراد و درجه فارنهایت تغییر می کند.

محدوده اندازه گیری 0-50 درجه سانتی گراد (32 تا 122 درجه فارنهایت)، محدوده رطوبت 0 تا 99.9٪ و واحد پیش فرض °C است.

 وضعیت باتری و نشانگر شارژ/دشارژ

وضعیت باتری زمانی نمایش داده می شود که برق خارجی وصل نیست. اگر دستگاه به یک منبع تغذیه خارجی متصل شود و سه باتری قابل شارژ قرار داده شده باشد، نشانگر حجم در جعبه باتری یک شبکه به یک شبکه افزایش می‌یابد. با رسیدن به سه شبکه، نشانگر به شبکه 0 باز می گردد. این روند تا زمانی که باتری پر شود تکرار می شود. هنگامی که دستگاه بدون باتری شارژ می شود، جعبه باتری چشمک می زند.

کد اشتباه

Err1: Err1 در وسط صفحه نمایش داده می شود که نشان می دهد ارتباط سنسور CO2 از کار افتاده است.

Err2: Err2 در پایین صفحه نمایش داده می شود که نشان می دهد ارتباط سنسور دما و رطوبت از کار افتاده است. هنگامی که خطاهای بالا ظاهر می شوند، لطفا سعی کنید:

(1) راه اندازی مجدد

(2) بررسی کنید که آیا آداپتور برق اصلی است یا خیر. در صورت عدم استفاده از آداپتور، لطفا با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

 نام هر جزء (همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است)

 

 

 مشخصات فنی

اینستروسنتر ارائه دهنده ی انواع آنالایزرها و نشت یابهای گاز ،ازجمله دستگاه دی اکسید کربن سنج مدل GM8802 بنتک می باشد جهت مشاهده و خرید این محصول می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دی اکسید کربن سنج ساخت کمپانی بنتک مدل gm8802

 

بهاره قاسمی نیا
ارسال دیدگاه