چگونه جعبه فیوز یا جعبه قطع کننده مدار را پیدا کنیم

چگونه جعبه فیوز یا جعبه قطع کننده مدار را پیدا کنیم

 چگونه جعبه فیوز یا جعبه قطع کننده مدار را پیدا کنیم

گرچه این اتفاق عادی نیست ، هر چند وقت یک بار ممکن است مجبور شوید یک فیوز را تعویض کنید یا آن را دوباره تنظیم کنید. این به شما کمک می کند تا از قبل قطع کننده مدار یا جعبه فیوز خود را ببینید ، بنابراین در تاریکی در هنگام قطع برق به جستجو نمی پردازید. جعبه ها می توانند از هرجای دیگر تا زیرزمین شما باشند. هنگامی که آن را پیدا کردید ، مهم است که تفاوت بین جعبه قطع کننده مدار و جعبه فیوز و نحوه بازیابی برق مهم است.

پارت 1 – پیدا کردن قطع کننده مدار یا جعبه فیوز

1- داخل خانه خود جستجو کنید. به دنبال یک جعبه فلزی باشید ، آنها معمولاً بروی دیوار نصب می شوند. این جعبه دارای یک درب فلزی برای محافظت از بریکرها یا فیوزها خواهد بود. گاراژ خود را از نظر قطع کننده مدار یا جعبه فیوز بررسی کنید. همچنین ممکن است در یک انبار ، اتاق تاسیسات ، زیرزمین یا راهرو باشد.

  • اگر جعبه خود را در یکی از این مناطق پیدا نکردید ، دوباره نگاهی بیندازید یا ببینید آیا می توانید محلی را که برق از بیرون به خانه شما متصل است را ببینید. جعبه خود را در مناطق اطراف بررسی کنید.
  • اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید ، یک کمد یا راهرو را چک کنید.

Find the Fuse Box 2

2- اگر نمی توانید آن را پیدا کنید. بسته به قدمت خانه شما ، قطع کننده مدار یا جعبه فیوز ممکن است در خارج باشد. با بررسی کنار جعبه کنتور خانه شروع کنید.

  • اگر در یافتن قطع کننده مدار یا جعبه فیوز خود مشکلی دارید ، از همسایه خود سوال کنید. اگر در محله ای با خانه های ساخته شده در همان دوران زندگی می کنید ، جعبه ها ممکن است در مکان های مشابه قرار داشته باشند.
  • اگر نمی توانید قطع کننده مدار یا جعبه فیوز خود را پیدا کنید ، با یک برق تماس بگیرید. بسته به موارد اضافی یا بازسازی که در خانه انجام می شود ، یافتن برخی جعبه ها دشوار است.

Find the Fuse Box 3

3- مشخص کنید جعبه فیوز دارید یا جعبه قطع کننده مدار. وقتی جعبه خود را پیدا کردید ، در را باز کنید. اگر ردیف های سوئیچ را می بینید ، یک جعبه قطع کننده مدار دارید. فیوزها گرد هستند و در جعبه فیوزها به سوکت پیچ می شوند ، دقیقاً مانند یک لامپ.

  • خانه های قدیمی دارای جعبه فیوز هستند. اگر خانه مخصوصاً بزرگی دارید ، حتی ممکن است چندین جعبه فیوز یا بریکر داشته باشید.

پارت 2 : جایگزینی فیوز خراب شده

Find the Fuse Box 4

1- هر دستگاهی را که در آن قسمت برق را از دست داده است از برق جدا کنید. اگر برق اتاق خواب خود را از دست دادید ، قبل از تعویض هرگونه فیوز ، همه وسایل موجود در آن را از برق بکشید.

  • اگر قبل از تعویض فیوز هیچ وسیله ای را از برق نکشید ، خطر خراب شدن فیوز جدید را نیز دارید.

Find the Fuse Box 5

2- برق اصلی جعبه فیوز را خاموش کنید. باید یک جعبه برق اصلی در جعبه فیوز مشاهده کنید که می تواند بینON / OFF روشن شود. هنگام کار در جعبه فیوز از دستکش و کفش های کف لاستیکی استفاده کنید. قبل از تعویض فیوزها حتماً اگر جواهرات دارید را جدا کنید. تعویض فیوزها بدون خاموش شدن برق اصلی امکان پذیر است اما خطرناک است. هنگام کار در جعبه فیوز احتیاط کنید

  • اگر سوئیچ برای خاموش کردن برق وجود نداشته باشد ، یک بلوک فیوز وجود دارد ، معمولاً در مرکز ردیف بالا است. آن را بیرون آورده و بررسی کنید تا برچسب “ON” و یک طرف آن و “OFF” باشد. در این صورت ، آن را دوباره در سمت “OFF” رو به بالا قرار دهید. در غیر این صورت ، آن را کنار بگذارید تا فیوز را تعویض کنید ، سپس دوباره آن را وارد کنید.

Find the Fuse Box 6

3- فیوز خراب را پیدا کنید. در هر جعبه فیوز ، باید یک لیست مدار وجود داشته باشد که به شما بگوید چه فیوزهایی چه مدارهایی را کنترل می کنند. این به شما ایده می دهد که چه فیوزی ممکن است خراب شده باشد. فیوز متناسب با منطقه خانه ای که برق آن قطع شده است را پیدا کنید.

  • فیوز خراب کدر خواهد بود یا خط فلزی فیوز شکسته خواهد شد.
  • اگر لیست مدار ندارید ، ممکن است مجبور شوید حدس بزنید کدام فیوز خراب شده است. اگر فیوز را بیرون بیاورید و هیچ مدار دیگری برق را از دست ندهد ، فیوز خراب شده را پیدا کرده اید.

Find the Fuse Box 7

4- فیوز را عوض کنید. برای تعویض فیوز ، کافی است فیوز جدید را در سوکت پیچ کنید. مطمئن شوید که فیوز را با فیبر جدیدی با همان آمپراژ تعویض کرده اید. فیوز دمیده شده را با رتبه ای بالاتر جایگزین نکنید.

  • امتیاز فیوزها 15 ، 20 یا 30 آمپر است. هرچه درجه بندی بالاتر باشد ، لوازم خانگی بزرگتری نیز قدرت آن را دارند.
  • به طور معمول اگر فیوز می وزد ، دلیل آن این است که دستگاه ها یا وسایل زیادی در حال انتقال نیرو از آن مدار هستند. اگر در این مورد با مشکل مکرر روبرو هستید ، برای تقسیم بار لازم است که یک مدار قطع کننده جدید نصب کنید.

Find the Fuse Box 8

5- برق اصلی را روشن کنید. پس از تعویض فیوز ، برق اصلی را دوباره روشن کنید. اگر به جای سوئیچ یک بلوک فیوز دارید ، بلوک را با کنار برچسب “ON” رو به بالا جایگزین کنید. اگر دوباره فیوز خراب شد ، با برق تماس بگیرید تا سیم کشی شما را بررسی کند.

  • اگر فیوز اشکالی ندارد ، هر وسیله ای را که استفاده می کنید ، وصل کنید. در صورت خراب شدن فیوز ، ممکن است مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد. همچنین ممکن است لوازم خانگی زیادی در یک مدار وصل شوند.

پارت 3 : تنظیم مجدد بریکر

ما در مقاله ای کامل تر نحوه نصب فیوز در پنل را برای شما توضیح داده ایم می توانید به آن مراجعه کنید : نصب فیوز در تابلو برق

Find the Fuse Box 9

1- هرگونه لوازم خانگی را در منطقه بدون برق جدا کنید. وقتی یک بریکر را قطع کردید و برق خود را به یک اتاق از دست دادید ، همه چیز را در آن اتاق جدا کنید.

Find the Fuse Box 13

2- بریکر “قطع شده” را پیدا کنید. می توانید با یافتن سوئیچ خارج از خط با سایر سوئیچ ها ، قطع کننده مورد نظر را مشاهده کنید. اگر قدرت دارید ، قطع کننده های شما باید همه در وضعیت “ON” باشند. قطع کننده قطع شده یا “OFF” می شود یا کاملاً روشن نیست.

  • برخی از قطع کننده های مدار دارای یک علامت قرمز یا نارنجی هستند که به راحتی می توان هنگام خاموش بودن سوئیچ آن را مشاهده کرد. این می تواند به شما در یافتن شکن قطع شده کمک کند.

Find the Fuse Box 11

3- تنظیم مجدد بریکر. قبل از روشن کردن کلید بریکر قطع شده را کاملاً خاموش کنید. بسیاری از قطع کننده ها مجدداً تنظیم نمی شوند مگر اینکه کاملاً خاموش شوند.

  • اگر قطع کننده بلافاصله قطع شد ، با برق تماس بگیرید تا سیم کشی شما را بررسی کند.

Find the Fuse Box 12

4- برق خود را بسنجید. هنگامی که قطع کننده را دوباره روشن کردید ، لوازم خانگی خود را دوباره به برق وصل کنید. اگر مجدداً قطع کننده را سوار کنید ، ممکن است مشکلی در دستگاه شما وجود داشته باشد یا ممکن است لوازم خانگی زیادی را به یک مدار وصل کنید.

  • اگر زیاد از اتصال برق به وسایل نقلیه جلوگیری می کنید ، سعی کنید از پریز دیگری استفاده کنید. اگر این مسئله مشکلی را حل نکرد ، با برق تماس بگیرید ، زیرا ممکن است لازم باشد یک قطع کننده مدار جدید نصب کنید.

 

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه