تست پریز برق با تستر ولتاژ

تست پریز برق با تستر ولتاژ

تست پریز برق با تستر ولتاژ

تعیین اینکه برق در مدار خانه ما در جریان است ، می تواند به همان سادگی که دوست دارید پیچیده باشد یا پیچیده نباشد. روش ها از آسان و رایگان (با استفاده از لامپ در حال کار) گرفته تا خرید دستگاه تستر ولتاژ برق که از امواج رادار استفاده می کند.

قبل از انجام هر کار الکتریکی ، از هر یک از چهار روش استفاده کنید که به شما کمک می کند بفهمید که آیا آن پریز ، جعبه سوئیچ چراغ یا جعبه چراغ سقفی به سمت داخل یا از طریق آن جریان دارند.
اگر در رابطه با کار با جریان برق خانگی هیچ گونه سررشته ای ندارید ، با برقکار تماس بگیرید. هزینه کردن برای یک برقکار بهتر از این است که برای بیمارستان هزینه شود.

آزمایش جریان برق با روشن کردن چراغ

این روش قدیمی آزمایش قدرت نمی تواند از این ساده تر باشد. اگر جریان به یک خروجی هدایت شود ، چراغ را روشن می کند. اگر نیرویی نباشد ، نوری نیز وجود ندارد. این فرض ساده در پشت این روش است.
این روش فقط برای نقشه برداری از قطع کننده های مدار اطراف خانه مناسب است. این فقط می تواند به شما بگوید که مدار خروجی خاموش است. با این حال ، یک جعبه برقی ممکن است شامل سیم کشی از بیش از یک مدار باشد (با سیم کشی ، هر اتفاقی می افتد). اگر فقط مدار خروجی را خاموش کنید ، ممکن است سیم کشی مستقیم در جعبه وجود داشته باشد. بنابراین ، استفاده از دستگاه تست ولتاژ قبل از دست زدن و لمس سیم کشی بسیار ایمن تر است.

آزمایش با استفاده از دستگاه تستر ولتاژ

روشی ارزان و آسان برای استفاده ، یک دستگاه تستر ولتاژ دستی کوچک نشان دهنده اهمیت ابزارهای تست الکتریکی برای خودتان است.
می توان گفت که تست کننده ولتاژ یک نجات دهنده زندگی است. بر خلاف دیگر ابزارهای مفید و صرفه جویی در وقت مربوط به بازسازی منازل که مردم دوست دارند آنها را نجات دهنده نجات بنامند ، تسترهای ولتاژ الکتریکی روز به روز در جلوگیری از آسیب یا مرگ در اثر برق گرفتگی های تصادفی کمک می کنند.
تستر ولتاژ ارزان قیمت و قابل اطمینان مانند دستگاه ردیاب ولتاژ برق وینتکت مدل WT3010 می توانند جریان برق را بدون لمس سیم های در معرض دید تشخیص دهند. نوک تستر ولتاژ را در حدود 1 اینچ از سیم قرار دهید و در صورت شناسایی جریان ، تستر تیک تیک می کند و چراغ چشمک می زند.

ردیاب ولتاژ برق وینتکت مدل WT3010

یکی از نقاط ضعف این تستر ولتاژ قلمی این است که آنها نمی توانند جریان را در دستگاه های فشار ضعیف مانند چراغ های مسیر یا وسایل کوچک خانگی تشخیص دهند. برای آن ، شما به یک مولتی متر نیاز دارید.
تست کننده ولتاژ قلمی را با ولتاژ سنج(مولتی متر) اشتباه نگیرید ، مولتی مترها مقدار ولتاژ دقیق موجود در سیم یا دستگاه را نشان می دهد. اما تستر ولتاژ ابزاری روشن / خاموش است. “روشن” به معنای وجود برق است. “خاموش” یعنی هیچ جریانی وجود ندارد.

موارد احتیاط با تسترهای ولتاژ:

در صورت خرابی باتری ها ، ممکن است جریان حتی در صورت عدم وجود ، از بین برود. توجه داشته باشید که همیشه باید تستر ولتاژ را قبل از استفاده از آن تست کنید.
حتی اگر باتری ها خوب باشند ، این موارد به دلیل ارائه مثبت و منفی کاذب مشهود هستند. مثبت کاذب زمانی است که ردیاب برق بوق می زند ، اما جریان وجود ندارد. زمانی بیشتر نگران کننده است که منفی کاذب باشد و دستگاه بوق نمی زند حتی اگر جریان وجود دارد.

test electrical current with a voltage tester 3

تست با یک مولتی متر

گرچه از دقت بالایی برخوردارند ، اما مولتی متر بیشتر برای تست وسایل برقی خانگی توسط افرادی است که خودشان آن را انجام می دهند ، مازاد است. همچنین ، استفاده از مولتی متر برای بسیاری از افراد که خودتان انجام می دهند دشوار و گیج کننده است و بنابراین می تواند منجر به آسیب شود.
اما ، برای ولتاژهای پایین تر و تعیین اینکه این ولتاژ چیست ، شما به یک مولتی متر نیاز دارید.
در طول سال ها میلیون ها آماتور از انوع تستر ولتاژ برق استفاده کرده اند. نکته احتیاط این است که قبل از استفاده از مولتی متر کاملاً آموزش ببینید.

آزمایش با دستگاه UWB

دستگاه های پهنای باند راداری (UWB) مانند Bosch D-Tect برای تشخیص عادی جریان های زنده استفاده نمی شوند. با این حال ، یک دستگاه UWB تنها ابزاری است که در بازار مصرف وجود دارد و کابل های برق روشن و زنده را در پشت دیوار تشخیص می دهد.
به دلیل هزینه بسیار بالا و سختی کارکرد ، دستگاه UWB ابزاری عملی برای افرادی که می خواهند وجود ولتاژ را تشخیص دهند عملی نیست.
تست ولتاژ را تست کنید
یک پریز برق پیدا کنید که می دانید کاملاً زنده است(برق دارد). به طور معمول ، این یک پریز برق است که از قبل به طور قابل اطمینان یک دستگاه بزرگ ، رادیو ، تلویزیون ، کامپیوتر یا لوازم کوچک آشپزخانه را مانند مخلوط کن تأمین می کند. با روشن کردن مطمئن شوید که خروجی دستگاه را تأمین می کند. مطمئن شوید که هر دو قسمت بالا و پایین خروجی را بررسی کنید.
انتهای دستگاه تست ولتاژ را در هر دو شکاف مستقیم پریز برق قرار دهید. بسته به مدل شما ، در صورت زنده بودن (برق) دستگاه تستر باید چشمک بزند ، بوق بزند ، یا هر دو فلاش و بوق بزند. اگر پریز به درستی سیم کشی شده باشد ، آزمایش ولتاژ را فقط در صورت قرار دادن در شکاف کوتاه ” hot” نشان می دهد ، اما نه شکاف خنثی طولانی یا شکاف زمینی گرد.
دلیل این مرحله این است که شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تستر ولتاژ کار می کند. باتری های از بین رفته در دستگاه تست ولتاژ ممکن است این تصور را ایجاد کنند که یک پریز برق برای کار بی خطر است ، حتی اگر این گونه نباشد.

test electrical current with a voltage tester 4

پریز برق تست شده

برای ایمن ترین کار ، انتهای دستگاه تست ولتاژ را در هر دو شکاف پریز برق قرار دهید. یک چراغ چشمک زن یا بوق روشن بودن جریان را نشان می دهد. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی ، بعد از اینکه در پریز برق را برای کار روی آن باز کردید ، باید یکبار دیگر هر سیم داخل جعبه را آزمایش کنید.
سیم های برق به صورت رنگی تنظیم شده اند تا نشان دهند نوع سیم آنها چیست. عایق سیم سیاه معمولاً نشان می دهد که سیم هنگام روشن شدن بار الکتریکی را به همراه دارد ، اما سایر رنگ ها یا سیم کشی نیز می توانند ولتاژ را حمل کنند. حتما سیم های داخل جعبه را تست کنید.

برای تست سیم های برق از مولتی متر استفاده کنید

نوک تستر ولتاژ را در کنار سیم برق نگه دارید. حتماً باید سیم را لمس کنید. سه سیم اصلی (مثبت ، خنثی و زمینی) از بیشتر سیم های برق عبور می کنند. دستگاه تست ولتاژ فقط در صورت مخالفت با سیم مثبت یا گرم ، جریان زنده را نشان می دهد.

Mitra Ahmadi
ارسال دیدگاه