دفترچه راهنمای تستر ولتاژ مدل WT3010 ساخت وینتکت

دفترچه راهنمای wt3010

 

 

 

.A مقدمه

با اتخاذ طراحی قلمی، این دستگاه الکتریکی غیر تماسی دارای ظاهری جدید، عملکرد پایدار، استفاده ایمن و آسان، مصرف انرژی کم، حساسیت بالا و غیره است. به ویژه برای برقکار در تشخیص خطوط خانگی.

B. کاربردها

سوئیچ با حساسیت کم و زیاد

چراغ قوه

تشخیص ولتاژ AC

خاموش شدن خودکار

نشانگر کم بودن باتری

اشکال قابل انتخاب زنگ در صدا، نور و صفحه نمایش

C. دستورالعمل های ایمنی

هشدار

برای جلوگیری از شوک الکتریکی احتمالی یا آسیب شخصی:

  1. اگر قلم تست به درستی کار نکند، حفاظت ارائه شده توسط قلم آزمایش ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.
  2. اگر قلم تست نمایش داده نشد، از آن استفاده نکنید.
  3. قبل از استفاده از قلم تست، لطفاً آن را روی منبع تغذیه مشخصی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که قلم آزمایشی در شرایط کار خوب است.
  4. هنگام استفاده از قلم تست، حتی اگر نمایشگر وجود نداشته باشد یا زنگ هشدار صوتی وجود نداشته باشد، ممکن است همچنان ولتاژ وجود داشته باشد. این قلم آزمایشی ولتاژ موثر را زمانی نشان می دهد که ولتاژ منبع تغذیه میدان الکترواستاتیکی با طول موج کافی ایجاد کند. اگر میدان الکتریکی ضعیف باشد، قلم تست نمی تواند وجود ولتاژ را تشخیص دهد. وجود ولتاژ ممکن است تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد، از جمله، اما نه محدود به: سیم ها/کابل های تخلیه شده، ضخامت و نوع عایق. فاصله از منبع ولتاژ، عایق بندی کامل، تفاوت در طراحی سوکت و غیره اگر محصول آسیب دیده است یا به درستی کار نمی کند، از آن استفاده نکنید. اگر مشکوک به مشکل هستید، لطفا به موقع آن را برای تعمیر بفرستید
  5. بیش از ولتاژ نامی مشخص شده روی قلم تست اعمال نکنید.
  6. هنگام تست ولتاژهای بالای 30 VAC بسیار مراقب باشید، زیرا خطر برق گرفتگی ناشی از چنین ولتاژهایی وجود دارد.

7 مقررات ایمنی محلی و ملی را رعایت کنید و از تجهیزات حفاظتی مناسب مطابق با ملاحظات محلی یا ملی استفاده کنید.

D . نمایشگر تمام صفحه LCD و نام اجزا

E. مراحل عملیات

►روشن/خاموش:

دکمه روشن/خاموش را برای بیش از 1 ثانیه فشار دهید تا زمانی که دستگاه بوق بزند: با روشن شدن صفحه نمایش، در حالی که حالت تست روشن است. حالت روشن و دکمه پاور خاموش هستند.

►سوئیچ بین حساسیت بالا و پایین:

حالت حساسیت پیش فرض پس از روشن کردن: دکمه پایین پاور را فشار دهید تا بین حساسیت بالا و پایین جابجا شوید. هنگامی که نشانگر حساسیت روشن است، در حالت تست حساسیت بالا قرار دارد. وقتی خاموش است، در حالت تست حساسیت پایین قرار دارد.

توجه: محدوده حساسیت بالا: 12-1000 ولت محدوده حساسیت کم: 48-1000 ولت

►چراغ قوه

دکمه پایین پاور را فشار دهید و آن را بیش از 2 ثانیه نگه دارید، چراغ قوه روشن می شود، کلید حساسیت/دکمه چراغ قوه را دوباره برای بیش از 2 ثانیه فشار دهید. سپس چراغ قوه را خاموش کنید. روی دستگاه اگر در عرض 3 دقیقه عملیات دیگری انجام نشود، خودکار خاموش می شود.

►تشخیص ولتاژ AC

پراب دستگاه را نزدیک منبع ولتاژ متناوب، سیگنال قرار دهید نشانگر سیگنال روشن می شود، نوار آنالوگ روی نمایشگر با شدت سیگنال ولتاژ حس شده بیش تر یا کمتر شود و صدای بوق اوج نیز با شدت سیگنال تغییر می کند. همچنین نور پس زمینه نیز از سبز به قرمز برای استفاده به منظور تشخیص شدت ولتاژ تغیر می کند. به طور کلی، اگر نور پس زمینه قرمز باشد، دستگاه سیم زنده( برقذدار) را تشخیص می دهد، اگر سبز باشد، دستگاه سیم نول یا زمین را تشخیص می دهد.

توجه داشته باشید

  1. با توجه به ساختارهای مختلف سوکت، اگر سیم نول و سیم برق را نتوان با تغییر رنگ نور پس زمینه تشخیص داد، به طور کلی می توان آنها را با توجه به شدت سیگنال تشخیص داده شده توسط قلم الکتریکی تشخیص داد.
  2. در تشخیص سیم نول و سیم برق، اگر دو سیم بسیار نزدیک هستند، سعی کنید آنها را برای تشخیص از هم جدا کنید. اگر دو سیم واقعا جدا نشدنی باشند، می توان آن را با توجه به شدت سیگنال شناسایی شده تشخیص داد. قوی سیم زنده(برقدار) و ضعیف سیم خنثی است

►خاموش شدن خودکار:

پس از حدود 3 دقیقه بدون سیگنال القایی یا بدون عملکرد، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود تا عمر باتری افزایش یابد.

►نشانگر کم بودن باتری:

هنگامی که ولتاژ باتری کم است، هنگامی که ولتاژ باتری به زیر 2.4 ولت (ولت) کاهش یابد، روی صفحه نمایش علامت کم بودن باتری نشان داده می شود و دستگاه به طور خودکار خاموش می شود. هنگامی که نشانگر ولتاژ پایین(کم بودن باتری) ظاهر شد، لطفاً باتری ها را به موقع تعویض کنید

F. مراحل عملیات

درب باتری را مطابق شکل زیر باز کنید. باتری ها را بردارید و مطابق دستورالعمل ها وارد کنید.

هشدار:

برای جلوگیری از برق گرفتگی، قبل از بسته شدن و قفل شدن درب باتری، از قلم تست برای تشخیص ولتاژ استفاده نکنید.

تمیز کردن:

با پارچه مرطوب تمیز کنید توجه: پس از تمیز کردن، قلم تست باید قبل از استفاده کاملا خشک شود.

G. پارامترهای فنی

 

اینستروسنتر ارائه دهنده ی انواع محصولات برند وینتکت از جمله تستر ولتاژ WT3010  می باشد جهت مشاهده و خرید این تستر ولتاژ می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

ردیاب ولتاژ برق ساخت کمپانی وینتکت مدل WT3010

 

 

 

 

 

 

بهاره قاسمی نیا
ارسال دیدگاه